Programska toèka: Prièe Broja Jedan
Moderator: niniane
Programska to?ka: Pri?e Broja Jedan
To?ka programa koju sam imao vi[?]e godina za redom jest predavanje. Predavanje je - s organizacijskog motri[?]ta - moĹžda me?u najjednostavnijim to?kama, no sa strane izvoditelja zahtijeva pomnu pripremu.
1. Predpripremna faza
Predavanje kao to?ka programa zapravo uobi?ajeno po?inje mjesecima prije Sferakona, kad potencijalni predava? doĹživi duhovno prosvjetljenje temeljem kojega zaklju?i kako posjetiteljima konvencije ima ne[?]to jako vaĹžno re?i. Drugim rije?ima, radi se o odabiru teme. Odabir teme jest posve na predava?u, iako temu treba amenovati organizator - u pravilu bi to trebala biti osoba zaduĹžena za program, ukoliko je uop?e imenovana. Zna se dogoditi da tema ne bude prihva?ena, primjerice ukoliko predava? sadisti?ki tupi s jednom te istom temom ve? godinama.
2. Pripreme
Odabire se dakle tema o kojoj predava? moĹže kompetentno pri?ati 30 do 60 minuta. Nadalje, u pripremi predavanja vrijede op?a pravila za drĹžanje istih, [?]to malo prelazi okvire ove dretve. No, vaĹžno je napomenuti nekoliko stvari, koje se ne podrazumijevaju.
- Odabir termina i predavaonice - okej, ovo se valjda ipak podrazumijeva.
- Ukoliko predavanje uklju?uje multimediju, potrebno je unaprijed naglasiti organizatoru, kako bi u zadano doba u predavaonici bilo ra?unalo s LCD projektorom, eventualno zvu?nicima. Ukoliko je predava? sastavio prezentaciju u Powerpointu, poĹželjno je imati back-up: slikovni materijal na CD ROM-u ili disketama u nekom formatu [?]to ga mogu o?itati standardni ?ita?i slika. Naime, postoji rizik nekompatibilnosti ina?ica programa u kojem je prezentacija sastavljana i one instalirane na ra?unalu u predavaonici. Isto vrijedi i za zvuk.
- Ra?unalo valja tako pozicionirati da se za krajnju nuĹždu monitor moĹže okrenuti prema publici, ukoliko ne bude LCD projektora ili isti blagoizvoli preminuti iz bilo kojeg razloga.
- Isku[?]ati akusti?na svojstva predavaonice. Najbolje upasti u praznu predavaonicu, zasjesti na katedru i pri?ati sam sa sobom, vrlo glasno. Bez straha, na konvencijama ionako ima svakakvih freakova.
- Sastaviti letak uz predavanje. Najjednostavnije na printeru izvu?i dvostranu matricu formata A4, a zatim je umnoĹžiti u nekoj kopiraonici gdje daju popust studentima, penzionerima, trudnicama itd. Letke postavit negdje uz ulaz u predavaonicu. Sa?uvati par primjeraka za vlastitu arhivu i opsesivno-kompulzivne sakuplja?e konvencijskih materijala.
3. Provedba
Okej, valjda je i tu sve jasno. Tremu ne razbijati alkoholom ili drugim opijatima! Zamoliti nekog kolegu ili prijatelja da bude priruci radi klikanja mi[?]em kako bi se multimedija vrtjela u skladu s izlaganjem; isti po potrebi sluĹži kao naru?eni diskutant ili pljeska?.
Predavanje po mogu?nosti dimenzionirati na trajanje do 60 min., [?]to uz po?etno ka[?]njenje te diskusiju (oboje po cca. 15 min.) ispadne sat i pol. Ukoliko se kre[?]e samo predavanje, odnosno po?ne li se na vrijeme, za predavanje jo[?] uvijek treba minimalno jedan sat (onaj od 60 min., ne [?]kolski!).
4. Ĺ to moĹže krenuti po zlu?
Krenuti po zlu moĹže sva[?]ta. Navodim tipi?ne situacije.
- Predavaonica u nazna?eno doba sluĹži ne?emu drugome. Predava? treba doprijeti do organizatora i hitno se konzultirati s njim. Ukoliko konzultacije urode plodom, tj. organizator je suglasan da se predavanje ipak odrĹži u zakazano vrijeme na zakazanom mjestu, tada treba isprazniti dvoranu od teku?eg sadrĹžaja i odrĹžati predavanje. Vi[?]e o tome pod "Okruglo na ?o[?]e".
- Predavanje ve? oko ?etvrtine degenerira u jalovu diskusiju. Dogodi se da predava? izabere zahtjevnu temu o kojoj publikum nema pojma. Zatim im dobrohottno po?ne sipati verbalne fusnote eda bi se sna[?]li. Od predavanja nastane diskusijska grupa.
- Predavanje se rastegne preko svake mjere. Nije zlo, dok ima freakova koji ho?e jo[?], a predava? im izlazi u susret. Ho?e poremetiti raspored ostalih zbivanja.
- Upadice i bedasta pitanja. Prije?i preko njih. Ukoliko se pak radi o pametnim provokativnim pitanjima, imati unaprijed spremne odgovore.
- Tehni?ki kvarovi. Biti spreman za njih (v. gore). Ukoliko tehnika posve otkaĹže, biti spreman predavanje odrĹžati bez multimedije.
5. Ĺ to poslije?
Ni[?]ta pametno. Raspremiti multimediju. Oti?i na [?]ank, eventualno nastaviti privatnu diskusiju s ljudima koji bi htjeli jo[?]. Popiti pivo. I jo[?] jedno.
1. Predpripremna faza
Predavanje kao to?ka programa zapravo uobi?ajeno po?inje mjesecima prije Sferakona, kad potencijalni predava? doĹživi duhovno prosvjetljenje temeljem kojega zaklju?i kako posjetiteljima konvencije ima ne[?]to jako vaĹžno re?i. Drugim rije?ima, radi se o odabiru teme. Odabir teme jest posve na predava?u, iako temu treba amenovati organizator - u pravilu bi to trebala biti osoba zaduĹžena za program, ukoliko je uop?e imenovana. Zna se dogoditi da tema ne bude prihva?ena, primjerice ukoliko predava? sadisti?ki tupi s jednom te istom temom ve? godinama.
2. Pripreme
Odabire se dakle tema o kojoj predava? moĹže kompetentno pri?ati 30 do 60 minuta. Nadalje, u pripremi predavanja vrijede op?a pravila za drĹžanje istih, [?]to malo prelazi okvire ove dretve. No, vaĹžno je napomenuti nekoliko stvari, koje se ne podrazumijevaju.
- Odabir termina i predavaonice - okej, ovo se valjda ipak podrazumijeva.
- Ukoliko predavanje uklju?uje multimediju, potrebno je unaprijed naglasiti organizatoru, kako bi u zadano doba u predavaonici bilo ra?unalo s LCD projektorom, eventualno zvu?nicima. Ukoliko je predava? sastavio prezentaciju u Powerpointu, poĹželjno je imati back-up: slikovni materijal na CD ROM-u ili disketama u nekom formatu [?]to ga mogu o?itati standardni ?ita?i slika. Naime, postoji rizik nekompatibilnosti ina?ica programa u kojem je prezentacija sastavljana i one instalirane na ra?unalu u predavaonici. Isto vrijedi i za zvuk.
- Ra?unalo valja tako pozicionirati da se za krajnju nuĹždu monitor moĹže okrenuti prema publici, ukoliko ne bude LCD projektora ili isti blagoizvoli preminuti iz bilo kojeg razloga.
- Isku[?]ati akusti?na svojstva predavaonice. Najbolje upasti u praznu predavaonicu, zasjesti na katedru i pri?ati sam sa sobom, vrlo glasno. Bez straha, na konvencijama ionako ima svakakvih freakova.
- Sastaviti letak uz predavanje. Najjednostavnije na printeru izvu?i dvostranu matricu formata A4, a zatim je umnoĹžiti u nekoj kopiraonici gdje daju popust studentima, penzionerima, trudnicama itd. Letke postavit negdje uz ulaz u predavaonicu. Sa?uvati par primjeraka za vlastitu arhivu i opsesivno-kompulzivne sakuplja?e konvencijskih materijala.
3. Provedba
Okej, valjda je i tu sve jasno. Tremu ne razbijati alkoholom ili drugim opijatima! Zamoliti nekog kolegu ili prijatelja da bude priruci radi klikanja mi[?]em kako bi se multimedija vrtjela u skladu s izlaganjem; isti po potrebi sluĹži kao naru?eni diskutant ili pljeska?.
Predavanje po mogu?nosti dimenzionirati na trajanje do 60 min., [?]to uz po?etno ka[?]njenje te diskusiju (oboje po cca. 15 min.) ispadne sat i pol. Ukoliko se kre[?]e samo predavanje, odnosno po?ne li se na vrijeme, za predavanje jo[?] uvijek treba minimalno jedan sat (onaj od 60 min., ne [?]kolski!).
4. Ĺ to moĹže krenuti po zlu?
Krenuti po zlu moĹže sva[?]ta. Navodim tipi?ne situacije.
- Predavaonica u nazna?eno doba sluĹži ne?emu drugome. Predava? treba doprijeti do organizatora i hitno se konzultirati s njim. Ukoliko konzultacije urode plodom, tj. organizator je suglasan da se predavanje ipak odrĹži u zakazano vrijeme na zakazanom mjestu, tada treba isprazniti dvoranu od teku?eg sadrĹžaja i odrĹžati predavanje. Vi[?]e o tome pod "Okruglo na ?o[?]e".
- Predavanje ve? oko ?etvrtine degenerira u jalovu diskusiju. Dogodi se da predava? izabere zahtjevnu temu o kojoj publikum nema pojma. Zatim im dobrohottno po?ne sipati verbalne fusnote eda bi se sna[?]li. Od predavanja nastane diskusijska grupa.
- Predavanje se rastegne preko svake mjere. Nije zlo, dok ima freakova koji ho?e jo[?], a predava? im izlazi u susret. Ho?e poremetiti raspored ostalih zbivanja.
- Upadice i bedasta pitanja. Prije?i preko njih. Ukoliko se pak radi o pametnim provokativnim pitanjima, imati unaprijed spremne odgovore.
- Tehni?ki kvarovi. Biti spreman za njih (v. gore). Ukoliko tehnika posve otkaĹže, biti spreman predavanje odrĹžati bez multimedije.
5. Ĺ to poslije?
Ni[?]ta pametno. Raspremiti multimediju. Oti?i na [?]ank, eventualno nastaviti privatnu diskusiju s ljudima koji bi htjeli jo[?]. Popiti pivo. I jo[?] jedno.
Ah, hvala, hvala, Nimrod i Decius (virtualni naklon).
No, [?]to pri?ati o odrĹžavanju samog predavanja?
Ponajprije, dobro se upoznati s temom. Ukoliko se radi o predavanju o nekom autoru SF-a (u mojem slu?aju Heinleinu), pro?itati preteĹžiti dio onoga [?]to je napisao. Malo teĹže kod pravih skribomana... No, poznavanje teme je esencijalno - bez toga ne upu[?]tati se drugima soliti pamet!
Nadalje, predava? se treba zapitati: [?]to Ĺželim re?i? U slu?aju predavanja o piscu, stvar nije osobito te[?]ka: biografija, pisac u Hrvatskoj (uklju?uje prijevode u ex-YU), eventualno razraditi za[?]to je bitan ili nebitan (dodu[?]e, tko bi Ĺželio raditi predavanje o nekakvom opskurnom autoru pulpa iz doba Gernsbacka koji je napisao pol tuceta bedastih pri?ica!?).
Ukoliko tema u sebi ima kontroverze - recimo neki kriti?ar je plus-minus argumentirano popljuvao autora koji je tema predavanja, treba se i na to pripremiti. Naime, treba biti spreman na razne "dovitljive" upadice (njih odignorirati te ostaviti za diskusiju na kraju), odnosno ozbiljna pitanja i argumentirane teze (to pak ide u spomenutu diskusiju na kraju). Primjerice, Heinlein je dostatno kontroverzan da se ima smisla upoznati s radovima njegovih najprominentnijih kriti?ara (Panshin & co.), odnosno nije on ba[?] svima drag, pa treba o?ekivati uobi?ajenu bateriju kritike na njegov ra?un (desni?ar, zastario, voli popovati itd.).
Lo[?] dojam ostavlja kad predava? nije spreman upustiti se u diskusiju s argumentiranim tezama koje se kose s njegovima: primjerice, na Istrakonu sam se na kavi zatekao s predava?em koji se spremao na izlaganje o jednom fenomenu. Slu?ajno sam o tom istom fenomenu saznao podosta, ali sa skepti?nog motri[?]ta. Predava?u sam, dakle, pripomenuo kako sam mi[?]ljenja da predmetni fenomen ima svoje racionalno, premda ne i banalno obja[?]njenje. Do?ekao me sarkasti?an pogled i uzdignute obrve: "Ah, gospodine, vi imate saznanja o tome? Pa onda vi odrĹžite predavanje!" Prirodno, nisam se dalje upu[?]tao u diskusiju, a predavanje sam presko?io.
Nadalje, stari trik je predavanje odrĹžati doma, pri ?emu se traĹži Ĺžrtva koja ?e odslu[?]ati cca. 45 minuta davljenja - netko od roditelja i ostale tuguju?e rodbine, de?ko ili cura (ovisno o preferencijama), frendovi itd. Korist je vi[?]estruka: ne samo [?]to se provjeri kako to sve zvu?i, ve? se vidi stane li izlaganje u predvi?ene vremenske gabarite (idealno cca. 45 minuita).
Ĺ to jo[?]? Ovo ispada predavanje o predavanju! Ukoliko netko ima konkretno pitanje, molim, rado ?u ga odgovoriti ukoliko znam odgovor.
Eh, da - jo[?] ne[?]to: praksa, praksa, praksa!
No, [?]to pri?ati o odrĹžavanju samog predavanja?
Ponajprije, dobro se upoznati s temom. Ukoliko se radi o predavanju o nekom autoru SF-a (u mojem slu?aju Heinleinu), pro?itati preteĹžiti dio onoga [?]to je napisao. Malo teĹže kod pravih skribomana... No, poznavanje teme je esencijalno - bez toga ne upu[?]tati se drugima soliti pamet!
Nadalje, predava? se treba zapitati: [?]to Ĺželim re?i? U slu?aju predavanja o piscu, stvar nije osobito te[?]ka: biografija, pisac u Hrvatskoj (uklju?uje prijevode u ex-YU), eventualno razraditi za[?]to je bitan ili nebitan (dodu[?]e, tko bi Ĺželio raditi predavanje o nekakvom opskurnom autoru pulpa iz doba Gernsbacka koji je napisao pol tuceta bedastih pri?ica!?).
Ukoliko tema u sebi ima kontroverze - recimo neki kriti?ar je plus-minus argumentirano popljuvao autora koji je tema predavanja, treba se i na to pripremiti. Naime, treba biti spreman na razne "dovitljive" upadice (njih odignorirati te ostaviti za diskusiju na kraju), odnosno ozbiljna pitanja i argumentirane teze (to pak ide u spomenutu diskusiju na kraju). Primjerice, Heinlein je dostatno kontroverzan da se ima smisla upoznati s radovima njegovih najprominentnijih kriti?ara (Panshin & co.), odnosno nije on ba[?] svima drag, pa treba o?ekivati uobi?ajenu bateriju kritike na njegov ra?un (desni?ar, zastario, voli popovati itd.).
Lo[?] dojam ostavlja kad predava? nije spreman upustiti se u diskusiju s argumentiranim tezama koje se kose s njegovima: primjerice, na Istrakonu sam se na kavi zatekao s predava?em koji se spremao na izlaganje o jednom fenomenu. Slu?ajno sam o tom istom fenomenu saznao podosta, ali sa skepti?nog motri[?]ta. Predava?u sam, dakle, pripomenuo kako sam mi[?]ljenja da predmetni fenomen ima svoje racionalno, premda ne i banalno obja[?]njenje. Do?ekao me sarkasti?an pogled i uzdignute obrve: "Ah, gospodine, vi imate saznanja o tome? Pa onda vi odrĹžite predavanje!" Prirodno, nisam se dalje upu[?]tao u diskusiju, a predavanje sam presko?io.
Nadalje, stari trik je predavanje odrĹžati doma, pri ?emu se traĹži Ĺžrtva koja ?e odslu[?]ati cca. 45 minuta davljenja - netko od roditelja i ostale tuguju?e rodbine, de?ko ili cura (ovisno o preferencijama), frendovi itd. Korist je vi[?]estruka: ne samo [?]to se provjeri kako to sve zvu?i, ve? se vidi stane li izlaganje u predvi?ene vremenske gabarite (idealno cca. 45 minuita).
Ĺ to jo[?]? Ovo ispada predavanje o predavanju! Ukoliko netko ima konkretno pitanje, molim, rado ?u ga odgovoriti ukoliko znam odgovor.
Eh, da - jo[?] ne[?]to: praksa, praksa, praksa!
Ne bi! Ako možeš doći u Osijek prvi vikend u 11. mjesecu, na essekon. predavanje i gomila ljudi koji će te slušati i raspravljati s tobom ti je zagarantirana! a imaš i smještaj! :mrgreen:Dagon wrote:Malo samoreklame:
ako ikad bude trebalo održati predavanje o HP lovecraftu, zovite mene.
Eh, nažalost, ovo je bilo samo šala. Jest da znam jaaaako puno o toj teme, ali moj kabasti hrvatski bi sve upropastio.
Nat
-
- Ancient
- Posts: 959
- Joined: 09 Apr 2004, 18:42
Re: Programska to?ka: Pri?e Broja Jedan
60 minuta!? :evil2:Dagi wrote: Predavanje po mogu?nosti dimenzionirati na trajanje do 60 min., [?]to uz po?etno ka[?]njenje te diskusiju (oboje po cca. 15 min.) ispadne sat i pol. Ukoliko se kre[?]e samo predavanje, odnosno po?ne li se na vrijeme, za predavanje jo[?] uvijek treba minimalno jedan sat (onaj od 60 min., ne [?]kolski!).
A. Ziljak
Nisi me ?ula kako govorim! Izvan Istre ljudi me jedva razumiju. A i daleko je Osijek, a u Pore?u naĹžalost nema Ĺželeznice...Aranel wrote:Ne bi! Ako moĹže[?] do?i u Osijek prvi vikend u 11. mjesecu, na essekon. predavanje i gomila ljudi koji ?e te slu[?]ati i raspravljati s tobom ti je zagarantirana! a ima[?] i smje[?]taj! :mrgreen:Dagon wrote:Malo samoreklame:
ako ikad bude trebalo odrĹžati predavanje o HP lovecraftu, zovite mene.
Eh, naĹžalost, ovo je bilo samo [?]ala. Jest da znam jaaaako puno o toj teme, ali moj kabasti hrvatski bi sve upropastio.
Nat
Nat
At last, the stars are finally right...
Re: Programska to?ka: Pri?e Broja Jedan
Ma, dobro, koga zanima kojeg jarca su Kinezi traŞili u pohodu na Vijetnam tamo '79., moŞe valjda otrpjeti dva i pol sata kriptozoologije. Uzgred, to jest sluŞbeni rekord!?Aleksandar Žiljak wrote:60 minuta!?
Zar ne vozi taj samo u sezoni?Aranel wrote:Što kaže čovjek, može i na engleskom, a ima noćni bus za osijek, panturistovDagon wrote:
Nisi me ?ula kako govorim! Izvan Istre ljudi me jedva razumiju. A i daleko je Osijek, a u Pore?u nažalost nema železnice...
Nat
Lo, there do I see my father.
Lo, there do I see my mother, and my sisters, and my brothers.
Lo, there do I see the line of my people, back to the beginning!
Lo, they do call to me.
They bid me take my place among them, in the halls of Valhalla!
Where the brave may live
Forever!
Lo, there do I see my mother, and my sisters, and my brothers.
Lo, there do I see the line of my people, back to the beginning!
Lo, they do call to me.
They bid me take my place among them, in the halls of Valhalla!
Where the brave may live
Forever!
Re: Programska to?ka: Pri?e Broja Jedan
it'll be talked about for years to come.. :iconbiggrin:Dagi wrote: može valjda otrpjeti dva i pol sata kriptozoologije. Uzgred, to jest službeni rekord!?
Instant Geek. Just Add Coffee.