Onda te je možda zbilja trebalo obeshrabriti.
Ali ti se svejedno dobro zabavljaš. Osjeti se to dok se čita.
Moderator: Ire
Onda te je možda zbilja trebalo obeshrabriti.
A pa ne znam, od 2006. ovamo je objavljivanje na netu dosta eksplodiralo, neki stari izdavači su nestali, neki novi nastali. Postoje novi kanali komunikacija - društvene mreže - koje mi se čine lošije od sveg što smo imali prije, a čega više nemamo.Na primjer budući da su forumi zombificirani, više uopće nemam centralno mjesto gdje mogu primati informacije o tome što se pojavilo na sceni, a pogotovo što se DOBRO pojavilo na sceni.
Novih izdavača ima toliko da se pitam je li izdavaštvo zaista toliko neisplatljivo koliko izdavači kukaju. A onda još kad vidim što i kako objavljuju... Ponekad pomislim da bih se i ja mogla prihvatiti izdavaštva, ali sigurno bih brzo bankrotirala.Zoran wrote: ↑26 Aug 2023, 22:47A pa ne znam, od 2006. ovamo je objavljivanje na netu dosta eksplodiralo, neki stari izdavači su nestali, neki novi nastali. Postoje novi kanali komunikacija - društvene mreže - koje mi se čine lošije od sveg što smo imali prije, a čega više nemamo.Na primjer budući da su forumi zombificirani, više uopće nemam centralno mjesto gdje mogu primati informacije o tome što se pojavilo na sceni, a pogotovo što se DOBRO pojavilo na sceni.
Da da... dođe i meni isto da se sam uhvatim toga, ali evo, baš sad za Udrugu 3. zmaj hendlam izdavanje zbirke priča polaznika radionice "Laboratorij fantastike" i cijene tiska su ubibože. Znači, ponude (doduše za nakladu od 200 kom što je bitno nepovoljnije od 300 ili 400) idu do 9 eura po komadu knjige (istina to je bila najgora ponuda). Što znači da bez troška ikakvog honorara, cijena komada u prodaji mora biti preko 18 eura da bi ti distributer/trgovac mogao uzeti pola. A onda ako platiš recimo 200 za lekturu, 200 za prijelom i pripremu za tisak, 200 za ilustraciju, 300 za urednika... za čas dođeš na 1000, što znači još po 5 eura po komadu... a onda tek treba ugraditi honorar za autora. Naravno, ako je primjeraka više, onda je komadna cijena manja pa po komadu može biti i oko 4 eura, ali onda imaš i više primjeraka koje moraš prodati, a kao da sam nešto negdje čitao da se domaći SF baš i ne prodaje nešto ludo :-p Privedite Horaka na forum da izađe s nekim relevantnijim informacijama.uglib wrote: ↑26 Aug 2023, 23:06Novih izdavača ima toliko da se pitam je li izdavaštvo zaista toliko neisplatljivo koliko izdavači kukaju. A onda još kad vidim što i kako objavljuju... Ponekad pomislim da bih se i ja mogla prihvatiti izdavaštva, ali sigurno bih brzo bankrotirala.Zoran wrote: ↑26 Aug 2023, 22:47A pa ne znam, od 2006. ovamo je objavljivanje na netu dosta eksplodiralo, neki stari izdavači su nestali, neki novi nastali. Postoje novi kanali komunikacija - društvene mreže - koje mi se čine lošije od sveg što smo imali prije, a čega više nemamo.Na primjer budući da su forumi zombificirani, više uopće nemam centralno mjesto gdje mogu primati informacije o tome što se pojavilo na sceni, a pogotovo što se DOBRO pojavilo na sceni.
ja sam ground sloth, ne znam koji mu je službeni hrvatski naziv
Mogu ja biti urednik?Zoran wrote: ↑26 Aug 2023, 23:26Da da... dođe i meni isto da se sam uhvatim toga, ali evo, baš sad za Udrugu 3. zmaj hendlam izdavanje zbirke priča polaznika radionice "Laboratorij fantastike" i cijene tiska su ubibože. Znači, ponude (doduše za nakladu od 200 kom što je bitno nepovoljnije od 300 ili 400) idu do 9 eura po komadu knjige (istina to je bila najgora ponuda). Što znači da bez troška ikakvog honorara, cijena komada u prodaji mora biti preko 18 eura da bi ti distributer/trgovac mogao uzeti pola. A onda ako platiš recimo 200 za lekturu, 200 za prijelom i pripremu za tisak, 200 za ilustraciju, 300 za urednika... za čas dođeš na 1000, što znači još po 5 eura po komadu... a onda tek treba ugraditi honorar za autora. Naravno, ako je primjeraka više, onda je komadna cijena manja pa po komadu može biti i oko 4 eura, ali onda imaš i više primjeraka koje moraš prodati, a kao da sam nešto negdje čitao da se domaći SF baš i ne prodaje nešto ludo :-p Privedite Horaka na forum da izađe s nekim relevantnijim informacijama.uglib wrote: ↑26 Aug 2023, 23:06Novih izdavača ima toliko da se pitam je li izdavaštvo zaista toliko neisplatljivo koliko izdavači kukaju. A onda još kad vidim što i kako objavljuju... Ponekad pomislim da bih se i ja mogla prihvatiti izdavaštva, ali sigurno bih brzo bankrotirala.Zoran wrote: ↑26 Aug 2023, 22:47A pa ne znam, od 2006. ovamo je objavljivanje na netu dosta eksplodiralo, neki stari izdavači su nestali, neki novi nastali. Postoje novi kanali komunikacija - društvene mreže - koje mi se čine lošije od sveg što smo imali prije, a čega više nemamo.Na primjer budući da su forumi zombificirani, više uopće nemam centralno mjesto gdje mogu primati informacije o tome što se pojavilo na sceni, a pogotovo što se DOBRO pojavilo na sceni.
To ti je zamka, onda na kraju završiš tako što objavljuješ smeće koje nitko drugi neće.
Zovi čovika, zovi, zovi čovika.
Prizemni ljenjivac.
Pa čini mi se da dosta izdavača tako funkcionira. To je trend.
Nemam ga među frendovima. Ne znamo se.
Mda, sve ovo što nabrajaš je stara i standardna stvar. Kod nas je sve na donjem dijelu ljestvice profesionalnosti i ozbiljnosti. S jedne strane, za te pare i ne možeš očekivati više, ali vidljivo je da su mnogi jednostavno nepismeni, neozbiljni, a ponekad i jednostavno debili. (Opet, vidi pod Evanđelje tame.)uglib wrote: ↑26 Aug 2023, 22:27Ono što mene kao domoljubnog čitatelja boli i o čemu sam već cvilila i ovdje, i gdje god sam ostavljala pisani trag, da često imam dojam da knjiga uopće nije imala urednika iako je ta mistična figura hrvatskog izdavaštva uredno navedena kao postojeća. To je česta boljka kod malih izdavača, ali zalomi se i kod velikih, čak i kad su u pitanju renomirani autori, ali ti valjda imaju nabildani ego, pa kad je još urednik frend da ne bi bilo zamjeranja.
Nedostatak uredničkog angažmana nije ono najgore, već što ponekad imam dojam da ni sam autor nije pročitao ono što je napisao, niti je to prije objavljivanja pročitao netko osim njegovih prijatelja i obitelji koji su svi redom ushićeni činjenicom da im je netko blizak natipkao 250 stranica nečega pa to automatski mora biti odlično. Najviše mi je žao kad se radim o nečem što je moglo biti dobar roman da se je samo malo više na njemu radilo, da se uz pisca našao netko kompetentan da ga upozori na neke stvari; ponekad se radi o sitnicama, ali i sitnice mogu itekako zeznuti čitavu stvar. I tako imamo tržište preplavljeno neuređenim spisateljskim amaterskim uradcima, često u kombinaciji s lošom lekturom, bez redakture i korekture, te s katastrofalnom grafičkom i tehničkom izvedbom. Nađe se u tom moru svega i svačega i dobrih stvari, pa i školjki s biserima, ali zbilja moraš imati sreće ili biti jako uporan. U protivnom je čitatelju jako lako odustati od domaćih autora.