Jesmo li dosegli limit kvantitete domaće produkcije?
Moderator: Ire
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Evo, Milena me pretekla. Ne morate čitat oba posta, rekli smo otprilike isto.
Nego, Milena... ti prevodiš za Algoritam, dakle Algoritam zna da ti postojiš. Kojeg vraga oni naručuju Lunu od Naprte mjesto od tebe?
Nego, Milena... ti prevodiš za Algoritam, dakle Algoritam zna da ti postojiš. Kojeg vraga oni naručuju Lunu od Naprte mjesto od tebe?
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
E, za tu priču ćeš platit' piće kad se vidimo. :zubo:Zoran wrote:Evo, Milena me pretekla. Ne morate čitat oba posta, rekli smo otprilike isto.
Nego, Milena... ti prevodiš za Algoritam, dakle Algoritam zna da ti postojiš. Kojeg vraga oni naručuju Lunu od Naprte mjesto od tebe?
I blame Hemingway. Of course, I blame Hemingway for a lot of things. Still working out how to pin global warming on him. (Snarkhunter)
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Evo, dođi u utorak u 20:00 u Tvornicu, na književnu večer pa da to odmah odradimo:Milena wrote:E, za tu priču ćeš platit' piće kad se vidimo. :zubo:Zoran wrote:Evo, Milena me pretekla. Ne morate čitat oba posta, rekli smo otprilike isto.
Nego, Milena... ti prevodiš za Algoritam, dakle Algoritam zna da ti postojiš. Kojeg vraga oni naručuju Lunu od Naprte mjesto od tebe?
http://www.tportal.hr/kultura/knjizevno ... TuKuFd48iF
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Neam pojma.LordShaper wrote: EDIT: ostavljaš onda prijevod Izvršitelja za neka bolja vremena?
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
E, tako se radi marketing! :zubo: Došla bih ja i inače, doduše...Zoran wrote:Evo, dođi u utorak u 20:00 u Tvornicu, na književnu večer pa da to odmah odradimo:Milena wrote:platit' piće
http://www.tportal.hr/kultura/knjizevno ... TuKuFd48iF
I blame Hemingway. Of course, I blame Hemingway for a lot of things. Still working out how to pin global warming on him. (Snarkhunter)
- LordShaper
- The Q
- Posts: 1063
- Joined: 02 Jan 2008, 14:15
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Zorane, kad se vratiš u Rijeku ja plaćam tebi piće da čujem priču :zubo:
@Milena
hvala na iscrpnom pojašnjenju što sve ne valja i zašto. Zaključio bih da mi Hrvati jope svi silama bivamo extraspeshul :x
A s ovom zadnjom rečenicom mislim da si uboo nešto zanimljivo. Netko bi mogao graknuti da se tu sad radi o podilaženju publici i prostituiranju ali nažalost smo u situaciji (zbog veličine tržišta i zbog stavova koje je Milena vrlo dobro opisala) kad pisac treba aktivno tražiti i stvoriti si veću publiku a ne nadati se da će publika otkriti njega. Ne zagovaram srozavanje na Stephenie Meyer nivo, to je pak ekstrem. Doduše, sjetim se kardinala Glicka iz Dogme "Christ, if we only had their numbers." :zubo: (zajebajem se, jel)
@Milena
hvala na iscrpnom pojašnjenju što sve ne valja i zašto. Zaključio bih da mi Hrvati jope svi silama bivamo extraspeshul :x
Iskreno, ne zgražam se ja toliko nad samim Lunama i Sumracima, (to je žanrovski fastfood za mozak koji s kvalitetnom žanrovskom književnošću ima veze koliko i Big Mac s standardnim FFK subotnjim ručkom :zubo: ali brzo se probavlja i na svakom ti je uglu) koliko mi na džigericu ide promoviranje da je to 'be all and end all'. Ali drago mi je da i profi pisac vidi YA kao potencijalni gateway za domaće žanrovske pisce, meni se već neko vrijeme po primozgu mota da bi se moglo nešto izvući iz YA+jeftine knjige na kioscima booma.Milena wrote:
Jer radi se prvenstveno o tome: mi se ovdje natežemo i jadikujemo oko toga kako nitko ne čita (pa posljedično niti ne piše) domaći SF, jer nam npr. krimići nemaju tako jak i dobro organiziran fandom, a da imaju, i oni bi kukali na istu temu. U tom smislu, i koliko se god ljudi ovdje (i drugdje, ne prozivam nikoga) užasavali raznoraznih Luna i sličnih knjiških proizvoda, oni su korisni i zdravi: jer tek kad se počnu vrtjeti pare od domaćeg žanra (bilo kojeg) će se moći realno govoriti o bilo kakvim šansama da domaći SF uzme komad kolača od tako nečega. S ovom eksplozijom YA, svi domaći pisci željni čitanosti trebali bi raditi na tome da se ubace upravo u taj žanr (a on je doista širok -- ima u njemu distopija koliko hoćete, pustolovine, vila, čudesa) jer bi onda možda mogli stvoriti nekakvo ime i imati šansu jednog dana objaviti i nešto za odrasle.
Pade mi ovo već na pamet :zubo:Tako da, tko želi biti čitan i pisati SF u Hrvatskoj, trebao bi, po mome, napisati YA roman (nešto kraći od onih za odrasle, ali nije bed jer kod nas se ionako traže kraći romani; ako možete ubaciti ljubavni trokut, puna šaka brade, ali nije obavezno; nije da je to puno nekih nedostižnih zahtjeva, uglavnom da protagonisti budu 15-18 godina i da nema seksa i prostota) i porazaslati ga uokolo po komercijalnim kućama (Algoritam, Ljevak i sl. - always work your way downwards), napraviti FB stranicu za to (može i Pinterest) i nadati se najboljem.
Izbora definitivno više imaju, hoćeš u papirnatom izdanju ili e-izdanju. A i danas se šesnaestogodišnjake puno više ganja i nudi im se YA kao nešto super za njih.Zoran wrote: E sad, marketing da bismo privukli mlade snage, tu bi se već nešto dalo napraviti. S tim da (ovo bi sad trebalo ispitati, jer moje mišljenje nije nužno točno) postoji mogućnost da naš "proizvod" jednostavno nije adekvatan za to "mlado tržište". Jer, da, mi smo svi s 16 god čitali SF, i to sličan SF kakav su tada čitali i SF fanovi od 46 godina, i nekako slično tako i pišemo. Ali čini mi se da danas mladi čitatelji od 16 godina više NE čitaju isto ono što čitaju oni od 46, zato što imaju izbor. Imaju jako puno izbora. Sa strane gledano se čini da je taj izbor uglavnom sumrakasti šrot, ali dok čitaju to, neće čitati nešto što se u taj okvir ne uklapa. Ili će se bar to nešto što mi pišemo teško probiti kroz njihove filtere. Kažem, možda sam u krivu s ovim, ali mislim da bi tu mogućnost trebalo pobliže promotriti. Ako se to pokaže istinitim, onda jednostavno ne možemo očekivati priliv mladih čitatelja, a da im pritom ne prilagodimo ovo što pišemo.
A s ovom zadnjom rečenicom mislim da si uboo nešto zanimljivo. Netko bi mogao graknuti da se tu sad radi o podilaženju publici i prostituiranju ali nažalost smo u situaciji (zbog veličine tržišta i zbog stavova koje je Milena vrlo dobro opisala) kad pisac treba aktivno tražiti i stvoriti si veću publiku a ne nadati se da će publika otkriti njega. Ne zagovaram srozavanje na Stephenie Meyer nivo, to je pak ekstrem. Doduše, sjetim se kardinala Glicka iz Dogme "Christ, if we only had their numbers." :zubo: (zajebajem se, jel)
Proud member of "Ireini najdraži ne-purgeri"
...and then Buffy staked Edward. The End
...and then Buffy staked Edward. The End
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Kaj se tiče YA književnosti, tu ima sjajnih stvari; mislim, sjetimo se samo da je Earthsea zapravo YA, pa vidimo da se tu i te kako može svašta napraviti. Mievilleov novi roman je YA (a to mu je drugi, prvi je bio UnLunDun, koji je meni sjajan); Terry Pratchett već odavno radi YA (i čak MG, što je za još mlađu publiku) pa svejedno uspjeva biti Pratchett, itd.
No i u novom YA ima dosta toga zanimljivoga: ako je netko baš zainteresiran, ja bih recimo preporučila Malindu Lo, a doći će uskoro i u Hrv. YA verzija Gail Carriger (doslovno, žena je počela pisati YA serijal u istom svijetu u kojem se odvija Parasol Protectorate), i tak... Hoću reći, zbog tolikog broja naslova, trenutno je vani -- a bogme, kako stvari idu, i kod nas -- veći problem probrati žito od kukolja. No baš to govori da bi trebalo sad, ovog časa uskočiti na vlak, dok ne bude prekasno.
No i u novom YA ima dosta toga zanimljivoga: ako je netko baš zainteresiran, ja bih recimo preporučila Malindu Lo, a doći će uskoro i u Hrv. YA verzija Gail Carriger (doslovno, žena je počela pisati YA serijal u istom svijetu u kojem se odvija Parasol Protectorate), i tak... Hoću reći, zbog tolikog broja naslova, trenutno je vani -- a bogme, kako stvari idu, i kod nas -- veći problem probrati žito od kukolja. No baš to govori da bi trebalo sad, ovog časa uskočiti na vlak, dok ne bude prekasno.
I blame Hemingway. Of course, I blame Hemingway for a lot of things. Still working out how to pin global warming on him. (Snarkhunter)
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
S tim da, uz sve to, uvijek postoji i ono pitanje - zašto ja uopće pišem?
Jer, ako pišem zato što imam želju/potrebu pisati to što pišem, što mi onda vrijedi činjenica da postoji tržište za YA, ako mene uopće ne zanima pisati YA?
Nemojmo se zavaravaiti, piše netku u Hrvatskoj i YA pa svejedno ne živi od toga.
Jer, ako pišem zato što imam želju/potrebu pisati to što pišem, što mi onda vrijedi činjenica da postoji tržište za YA, ako mene uopće ne zanima pisati YA?
Nemojmo se zavaravaiti, piše netku u Hrvatskoj i YA pa svejedno ne živi od toga.
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Ni ne tvrdim da bi mogao živjeti od toga; samo da bi to -- trenutno -- moglo privući neku čitalačku publiku. Ni vani nema baš puno ljudi koji žive od pisanja, ali im se bar ono objavljeno nekako plati.Zoran wrote:S tim da, uz sve to, uvijek postoji i ono pitanje - zašto ja uopće pišem?
Jer, ako pišem zato što imam želju/potrebu pisati to što pišem, što mi onda vrijedi činjenica da postoji tržište za YA, ako mene uopće ne zanima pisati YA?
Nemojmo se zavaravaiti, piše netku u Hrvatskoj i YA pa svejedno ne živi od toga.
I blame Hemingway. Of course, I blame Hemingway for a lot of things. Still working out how to pin global warming on him. (Snarkhunter)
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
E sad opet možemo ući u novu polemiku - bi li moglo privući publiku, odnosno, čemu bi je privuklo?Milena wrote:Ni ne tvrdim da bi mogao živjeti od toga; samo da bi to -- trenutno -- moglo privući neku čitalačku publiku. Ni vani nema baš puno ljudi koji žive od pisanja, ali im se bar ono objavljeno nekako plati.Zoran wrote:S tim da, uz sve to, uvijek postoji i ono pitanje - zašto ja uopće pišem?
Jer, ako pišem zato što imam želju/potrebu pisati to što pišem, što mi onda vrijedi činjenica da postoji tržište za YA, ako mene uopće ne zanima pisati YA?
Nemojmo se zavaravaiti, piše netku u Hrvatskoj i YA pa svejedno ne živi od toga.
Sjećamo li se onih rasprava od pred nekoliko godina, da je HP dobar jer će privući publiku u žanr, da je Sumrak dobar jer će privući publiku i sl... no, gdje je ta fakin' publika? :ninja: Po toj teoriji sad bismo trebali imati more geekova odraslih na HP-u, koji jedva čekaju intravenoznu dozu fentazija... a ono ispada da željno iščekuju novu varijaciju na temu "50 nijansi sive".
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Jedino što ja mislim da bi se moglo dogoditi kad bi se našlo nekoliko hrvatskih pisaca koji bi htjeli napisati YA i uspjeli ga objaviti bilo bi da ova nova generacija možda počne shvaćati kako domaća literatura nije nužno i dosadna. A to bi, za naše uvjete, bio ogroman korak naprijed.Zoran wrote:E sad opet možemo ući u novu polemiku - bi li moglo privući publiku, odnosno, čemu bi je privuklo?
Sjećamo li se onih rasprava od pred nekoliko godina, da je HP dobar jer će privući publiku u žanr, da je Sumrak dobar jer će privući publiku i sl... no, gdje je ta fakin' publika? :ninja: Po toj teoriji sad bismo trebali imati more geekova odraslih na HP-u, koji jedva čekaju intravenoznu dozu fentazija... a ono ispada da željno iščekuju novu varijaciju na temu "50 nijansi sive".
Usput, totalno miješaš lončiće ako misliš da je publika za 50 nijansi ista kao publika odrasla na HP-u/Sumraku. Odnosno, postoji određeno preklapanje, ali to ti je više Vennov dijagram, a za to postoje i jako dobri razlozi, no mislim da smo sad već zbilja totalno skrenuli s teme... a i vidimo se uskoro, pa nastavimo uz cugu.
I blame Hemingway. Of course, I blame Hemingway for a lot of things. Still working out how to pin global warming on him. (Snarkhunter)
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Ma dobro, za moju poantu nije bitno što čitaju, nego što ne čitaju. Navedena djela nisu nam dovela nove čitatelje.
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Pa da, ali ako je netko očekivao da će HP voditi do Zemljomorja, taj je u startu bio u krivu. Kao što rekoh, ja bih bila sretna samo kad bi se uspjela razbiti ta predodžba (a znaš da postoji) da je domaća literatura automatski dosadna. A posljedice toga će eventualno vidjeti generacija pisaca koja dođe iza ove u kojoj će možda biti YA pisaca. Mi to, kao u vicu, nećemo doživjeti. :zubo:
I blame Hemingway. Of course, I blame Hemingway for a lot of things. Still working out how to pin global warming on him. (Snarkhunter)
Re: Natječaj za Istrakon 2013 (15.01.2013.)
Ja'b se također, ako može, prijavio na tu kavu :zubo:Zoran wrote:Evo, dođi u utorak u 20:00 u Tvornicu, na književnu večer pa da to odmah odradimo:Milena wrote:E, za tu priču ćeš platit' piće kad se vidimo. :zubo:Zoran wrote:Evo, Milena me pretekla. Ne morate čitat oba posta, rekli smo otprilike isto.
Nego, Milena... ti prevodiš za Algoritam, dakle Algoritam zna da ti postojiš. Kojeg vraga oni naručuju Lunu od Naprte mjesto od tebe?
http://www.tportal.hr/kultura/knjizevno ... TuKuFd48iF
Sad ste toliko toga nadrobili da više ne znam na što bih odgovorio :x Meni ono što se mota po glavi je da opet smatram da se relativno treba pustiti "preodgoja" hrvatske čitalačke publike. Nije da se ne može, ali stvarno je Sizifov posao. Smatram da je izvoz na vanka još uvijek najbolji način nekog dugoročnog uspjeha, ali možda sam samo naivan. Znam da su tu troškovi mnogo veći, ali to mi je logičan pogled na stvari. Ono, to je u biti ko problem s čitavom Hr ekonomijom: previše uvozimo, a premalo izvozimo :zubo: