Page 6 of 7

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 18:50
by ratchet
Surovi kapitalizam neumoljivo nas gazi. A Fidel je dao ostavku.
:crybaby:

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 18:54
by ratchet
Da nam školstvo ne valja, ne valja. Istina je. Proizvodimo svake godine tonu srednjoškolaca sa zanimanjima koje nikomu ne trebaju. I to uporno. U mom gradu godišnje izbace 30-tak poštanskih tehničara. Jako traženo zanimanje nema što, a šanse za bilo što osim bauštele su im blistave. Jedino ako znaju konobariti. A ima toga još. Imamo i veleučilište za hotelske menadžere. Isto ih godišnje diplomira bar pedesetak. A toliko hotela nemamo sve skupa u županiji. Sretni su kad dobiju posao recepcionera. Ali ih uporno svake godine upišu stotinjak novih.

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 20:49
by Bahod
nastafak1
- Šono htjedoh reć :scratch:
Zašto su fakulteti samo za pametne i bogate? Zato jer se jedino tako postiže vrhunsko obrazovanje.

Zamislimo si da je stanje dofakultetskog obrazovanja tip top, dakle po svjetskim standardima
Hoće li funkcionirati sustav visokog obrazovanja kakav je zamišljen?
Naravno da neće jer je zamišljen traljavo kao i sve
Ideja da studiraju bogati i pametni zahtjeva situaciju da se fakulteti bore, možda bolje doslovno ubijaju za pametne i bogate - a kako pa tako da im nude vrhunsko obrazovanje i anlimited posibilitis after - dakle priliku da postanu bogati/bogatiji.
Ergo potrebna je situacija kada svi dobivaju, fakulteti pametne i bogate, a oni vrhunsko obrazovanje.
Kako se to postiže - tako da nastavu drže vrhunski stručnjaci, e za njih treba novaca (zato bogati, poradi visokih školarina i donacija tateka -vjerujte mi vani je to praksa).
Kakve su šanse da se to kod nas dogodi - nikakve.
Sve je to začarani krug koji vlada/e krpaju na najgori način - traljavo i bez dugoročnih planova.

Nu sad sm tu počeo trabunjati o stanju znanstvene zajednice u Hrvata, ali nemam volje. Možda jednom.
Milena wrote: Tu je Šuvar imao dobru ideju, samo je zapela u provođenju. (A sad da vidiš kako će se navalit na post... :P )
Navalili bi kad bi znali 'ko je Šuvar i što je radio :zubo:

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 21:44
by Milena
Bahod wrote: Navalili bi kad bi znali 'ko je Šuvar i što je radio :zubo:
Tempora mutantur... :kava:

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 22:23
by ratchet
Nemoj tako, ja sam prva Šuvarova generacija, znam dobro tko je bio on ali čovjek je zbilja imao dobru ideju. Donekle. Samo što kod nas zapne sve na realizaciji i nesrazmjeru između želja i potreba.

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 23:15
by Ariel
ma naše školstvo ne da treba reformu, nego treba sve prekrižit i počet ispočetka. od prvog osnovne djeca ne uče kako treba, nego uče napamet, sve ko pjesmicu. a mi na faksovima pogotovo. :dum: :oops:

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 23:18
by niniane
Oko ovog bi se dalo raspravljati danima...
Nisam za upis svih koji to žele. Ali glasala bih za to da svatko tko upadne na faks mora ga i plaćati - ne puno, recimo 2000kn godinu. Meni je bila katastrofa plaćati 5000kn, a na godini sam imala masu bogatunčića kojima je bilo svejedno jel studiraju i što studiraju. I naravno da nisu plaćali.

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 23:24
by Ariel
Belzebubbles wrote:
Milena wrote:Ja bih osobno pripustila na prvu godinu ama baš svakoga, uz simboličnu cifru za pokriće troškova...
Da, ali gdje ih staviti?

Možda da su izvanredni, ali i onda imaš gužve na ispitima, upisima, itd. I meni se sviđa ideja, ali bojim se da niš od toga...
naši faksovi nisu sposobni nositi se sa trenutnim brojem ljudi koji studiraju. nema šanse da izdrže nešto slično ovome što je Belzebubbles predložio. :nebu:

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 20 Feb 2008, 23:54
by poison
Bahod wrote: Navalili bi kad bi znali 'ko je Šuvar i što je radio :zubo:
e, znam! i znam!
samo nisam bila doma da se na vrijeme osvrnem na to.
dakle, imho, šuvar i marx su jako slične persone. obojica su imali genijalnu ideju za boljitak drugih ljudi, no ona u datim okolnostima nije imala šanse biti dosljedno i kvalitetno provedena, pa se pretvorila u pošast.

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 21 Feb 2008, 07:36
by Bahod
niniane wrote:Meni je bila katastrofa plaćati 5000kn, a na godini sam imala masu bogatunčića kojima je bilo svejedno jel studiraju i što studiraju. I naravno da nisu plaćali.
E tako sam i ja plaćao prvu godinu, istina u moje je vrijeme to bilo 4 tisuće, a onda jer sam bio pametan je država rekla:"Ajde Bruno ti si pametan od sad možeš mukte". :zubo:

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 21 Feb 2008, 13:44
by niniane
Je, ja to nažalost nisam uspjela jer je trebalo počistiti SVE ispite, a meni je to bilo neizvedivo jer sam svake godine i radila...
Popi***la sam kad su djeca branitelja upadala pod kriterijem da samo prijeđu prag. Ne vidim razloga za to. Nikakvog. Čak štoviše, nije bilo nimalo fer prema onima koji su zaista željeli studirati, a nisu imali tu mogućnost bezveznog upada.
Što se prijemnog na FFZG tiče, uvijek sam bila (i još jesam) vrlo zahvalna Bogu što sam bila zadnja generacija onih koji su se upisivali po starom prijemnom. Ovaj sadašnji sustav omogućava svima sa visokim općim znanjem (i već raspravljanom inteligencijom + nešto znanja hrvatskog) da upadnu - ali ne na ono što žele, za to je vjerojatnost daleko smanjena. Također, nema mi smisla upisivati ljude bez provjere relevantnih znanja (npr. nama je za psihologiju to bila psihologija, biologija i matematika - što se već na prvoj godini pokazalo kao relevantno). Da sam išla na prijemni samo godinu kasnije, po ovom sustavu sumnjam da bih upala na ono što sam željela, a to je bila jedino i isključivo psihologija.

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 22 Feb 2008, 09:22
by ratchet
Da nam sistem ne valja, ne valja to znamo ionako. Sreća da su ukinuli na vrijeme to sa braniteljima. Podsjetilo me to na situaciju u Južnoj Africi nakon sloma aparthejda kad su se svi crnci odjednom mogli upisati na fakultete bez prijemnog. Pa je otišlo toliko daleko da su zahtijevali da prolaze na ispitima samo zato što su se pojavili. Završilo je na kraju tako da su izbili studentski nemiri, studenti u ganjali profesore koji su se usudili rušiti ih bejzbol palicama. Na kraju su im svi profesori koji su nešto vrijedili pobjegli iz zemlje. Kasnije su malo popravili sistem ali golema šteta je već bila učinjena. S obzirom na sve veći broj branitelja kod nas i ovakav scenarij mi je prolazio kroz glavu za naša sveučilišta. ( dobra tema za neku SF priču ). Vrijedi i za scenarij mogu se na prvu godinu upisati svi koji to žele. Mogu zamisliti kaos na ionako prebukiranim i loše organiziranim fakultetima.

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 24 Feb 2008, 15:01
by Aleksandar Ziljak
Bahod wrote:
Xaotix wrote:A onda je u kina došao Rain Man i sve im je postalo jasnije :D
Nu da samo to je bio autizam - ipak malo ozbiljniji "poremećaj" od disleksije Image

Ne, nego su vidjeli Tom Cruisea, koji je, ako sam dobro čuo, imao problema s disleksijom. Valjda su mu oprostili da ne mora čitati sabrana Hubbardova djela.

Re: superintelignetno dijete i sposobnost,reći ćemo-življenja

Posted: 24 Feb 2008, 15:29
by Aleksandar Ziljak
U vezi Šuvara:

Iako se u vrijeme kad sam išao u srednju (1978-82) baš i nisam slagao s njegovim sistemom, naime ukidanje gimnazija i pravljenje tzv. obrazovnih centara, kad sam radio u gimnazijama u prvoj polovici 90-tih, shvatio sam da stvar i nije bila bez vraga.

Naime, realno, kaj mogu klinci sa završenom gimnazijom, pogotovo u vrijeme prvobitne akumulacije kapitala? Pri tome ne mislim na gornjih 5-10 % koji se imaju šanse ofakultetiti, pa navedenu dilemu rješavati 5-7 godina kasnije. Problem je s hrpom gimnazijskih klinaca s prosjekom ocjena ispod odličnog. Oni imaju malo (nikakvih?) šansi za upis na faks, a gimnazija im ne daje nikakva znanja za zapošljavanje, osim u onim poslovima za koje im nije ni trebala. Prije su gimnazijalci bili cjenjeniji, zaposlili bi se i u hodu se učili poslu. Sad se traži da već sve znaš od prvog dana i ta djeca imaju velike probleme, posebno ako su pogrešnog spola.

Problem je što je Šuvar zamislio suradnju između privrede i prosvjete u smislu da bi privreda (čitaj, konkretne firme) trebala znati prema planovima svog razvoja što im od kadrova treba u sljedećih 5-10-15 godina i onda odgovarajućoj prosvjeti plaćati za školovanje takvih kadrova. E sad, Šuvar je onomad tvrdio da je to bio tadašnji švedski model (minus YU-socijalizam specifikumi kao što su bile samoupravne interesne zajednice, samoupravni sporazumi, etc.), ali ga se išlo implementirati na privredu koja je polako ali sigurno klizila u krizu koja će trajati do raspada zemlje. Dakle, inflacija, gomilanje gubitaka (Koje nije nužno bilo rezultat lošeg rada: ako si imao sreću da ti cijenu proizvoda određuje Savezno Izvršno Vijeće - vlada - onda ti se moglo desiti da ona bude niža od troškova proizvodnje, pa ti radi rentabilno ako si hadžija, a firmu ne smiješ zatvorit da ljudi ne izađu na ulicu!), birokratiziranost društva općenito (a SIZ-ovi su tu pripomogli značajno).

Danas mislim da imamo problema od samih početaka. U osnovnim školama se visoke ocjene dijele šakom i kapom. Onda nastane sranje u srednjim i gimnazijama, gdje se mjestimično pokušava uspostaviti kakve-takve kriterije, pa odjednom neki odlikaši iz osnovne jedva prolaze. Onda je sranje na fakultetima, gdje se implementira Bologna, a bez potrebne tehničke/prostorne/kadrovske baze. Koje nema ni u srednjim školama, npr. Po mom iskustvu, ako će se smanjiti razrede na pedagoški normativ (cca 20 učenika po razredu, a ne i do 35-38), te ukinuti smjenski rad, onda samo u ZG treba iz zraka posijati cca. tri i pol do četiri puta više novih srednješkolskih zgrada nego što ih imamo. I naravno, napuniti ih profesorima.

A to što su visoko obrazovani ljudi kod nas fukara nije pitanje upisa na studij, inteligencije i bogatstva, već sistematskog i namjernog odnosa prema znanju u ovom društvu. Kad ti je El Presidente priučeni oficir JNA i samozvani povjesničar sa sumnjivim doktoratom, s par tečajeva, ako i to, onda njemu ne pašu visoko obrazovani ljudi, jer mu oni, posebno ako imaju status u društvu, neće pokušavati kroz šupak izaći van na usta, već će mu reći šta ga sljeduje. Dakle, ako hoćeš držati visoko obrazovane za jajca, onda ih baci na plaćice, pa će biti kuš. Ne vidim da se to bitno mijenja.