Programska toèka: Prièe Broja Jedan

Jednogodišnji čušpajz

Moderator: niniane

User avatar
Dagon
The Q
Posts: 1044
Joined: 14 Jul 2004, 18:15
Location: Istria/R'lyeh

Unread post by Dagon »

Sorry zbog OT, ali ako neko iz Istre ima namjeru i?i na essecon, nek mi se javi na PM.

Nat
At last, the stars are finally right...
User avatar
DadoM
Ewok
Posts: 13
Joined: 26 Sep 2004, 00:47
Location: Slavonski Brod

Unread post by DadoM »

Dagi wrote:
Ĺ to jo[?]? Ovo ispada predavanje o predavanju! Ukoliko netko ima konkretno pitanje, molim, rado ?u ga odgovoriti ukoliko znam odgovor.

Eh, da - jo[?] ne[?]to: praksa, praksa, praksa!
1. Negdje sam citao da predavanje treba rastaviti na manje cjeline.
Ako znas koje su to mozes ih navesti i dati nekakav primjer.

2. Kakva se prirucna oprema moze koristiti prilikom predavanja - mislim, je li pristojno (ne znam kako drukcije reci) od predavaca da nesto procita s papira (ne sve) ili da ima nekakve podsjetnike ili takvo sto?

Takodjer, nesto mi nije jasno - jednom napises 60 a drugi put 45 min.
Znaci, najbolje trajanje predavanja je izmedju 45 i 60 minuta?
Life is far too important to be taken seriously.
Dagi
Skriboman
Posts: 2320
Joined: 13 Mar 2004, 00:57
Location: Zagreb
Contact:

Unread post by Dagi »

Okej, trebalo mi je neko vrijeme za odgovoriti. Posao i tako to...
Decius wrote: 1. Negdje sam citao da predavanje treba rastaviti na manje cjeline.
Ako znas koje su to mozes ih navesti i dati nekakav primjer.
Da. Metodika nastave se dodu[?]e izu?ava kao poseban (i to ozbiljan!) predmet, no ograni?it ?u se na prakti?nu primjenu iste. Predavanje se dakle razbije na manje cjeline. Primjer iz moje vlastite prakse, izlaganje o piscu Robertu A. Heinleinu.

1. Uvod - pozdrav slu[?]ateljima, najava predmeta izlaganja (1-2 min.).
2. Heinleinova biografija - stoĹžerni dio izlaganja. (cca. 25 min.)
3. Za[?]to je Heinlein vaĹžan? Tko ga je osporavao i za[?]to? (5 min.)
4. Heinlein u ex-YU i danas u Hrvatskoj. (5 min.)
5. Diskusija. (5 do 10 min.)

Ura?unaj desetak minuta ka[?]njenja, najmanje pet min. za Murphyjev zakon ("sve [?]to moĹže krenuti krivo, krenut ?e), do?e[?] na pribliĹžno 60 minuta, od ?ega samo predavanje uzme bilo [?]to izme?u 30 i 45 minuta.
Decius wrote: 2. Kakva se prirucna oprema moze koristiti prilikom predavanja - mislim, je li pristojno (ne znam kako drukcije reci) od predavaca da nesto procita s papira (ne sve) ili da ima nekakve podsjetnike ili takvo sto?
Pa, [?]to manje [?]alabahtera - ili ni[?]ta uop?e. Ukoliko se isti ne rabe, to pokazuje da izlagatelj vlada materijom, ne rade se pauze za listanje podsjetnika itd. Ukoliko se sa?ini prezentacija (recimo, u "Powerpointu"), ona je sama po sebi podsjetnik, a lijepo je za vidjeti kad po zidu ili platnu pi?e slajdovi.
Decius wrote: Takodjer, nesto mi nije jasno - jednom napises 60 a drugi put 45 min.
Znaci, najbolje trajanje predavanja je izmedju 45 i 60 minuta?
Okej, o?ito sam bio nejasan. No, mislim da sam to sada pojasnio pod 1.; no, jedna vaĹžna napomena: publika je spremna drĹžati odre?enu koncentraciju samo odre?eno vrijeme. Realisti?no, cca. 45 min. je kompromis koji bi morala podnijeti kako pu?ko[?]kolska publika, tako i odrasli. Stoga izlagatelj ne bi smio tupiti bitno preko tog jednog [?]kolskog sata, moĹže i ne[?]to kra?e. Ostatak otpadne na okupljanje [?]tovanog publikuma, upadice i diskusiju - bude li je uop?e. Ujedno, puni sat je spretan organizatoru konvencije za sastavljati satnicu zbivanja.

I jo[?] - izlagatelj treba priupitati samog sebe: [?]to Şelim re?i? Želim li samo prenijeti informacije, ili Şelim postaviti neku tezu koju ?u braniti pred auditorijem!? O tome dosta ovisi. Ukoliko Şelim izloŞiti ne[?]to novo, vjerojatno ?u se ograni?iti na puki prijenos informacija. Ukoliko mogu ra?unati da ?e predavaonica biti popunjena ljudima koji ne[?]to znaju o predmetu, tada im trebam izloŞiti neku specifi?nu tezu radi koje uop?e i davim s govornice...

Nadam se da sam odgovorio. Ukoliko treba jo[?], nije problem.
User avatar
DadoM
Ewok
Posts: 13
Joined: 26 Sep 2004, 00:47
Location: Slavonski Brod

Unread post by DadoM »

Dagi wrote:
Da. Metodika nastave se dodu[?]e izu?ava kao poseban (i to ozbiljan!) predmet, no ograni?it ?u se na prakti?nu primjenu iste. Predavanje se dakle razbije na manje cjeline. Primjer iz moje vlastite prakse, izlaganje o piscu Robertu A. Heinleinu.

1. Uvod - pozdrav slu[?]ateljima, najava predmeta izlaganja (1-2 min.).
2. Heinleinova biografija - stoĹžerni dio izlaganja. (cca. 25 min.)
3. Za[?]to je Heinlein vaĹžan? Tko ga je osporavao i za[?]to? (5 min.)
4. Heinlein u ex-YU i danas u Hrvatskoj. (5 min.)
5. Diskusija. (5 do 10 min.)
Znas neke sajtove o metodici a da nije pretesko i prestrucno?
Na eng ili cro.
Hvala.
Life is far too important to be taken seriously.
Dagi
Skriboman
Posts: 2320
Joined: 13 Mar 2004, 00:57
Location: Zagreb
Contact:

Unread post by Dagi »

Decius wrote:Znas neke sajtove o metodici a da nije pretesko i prestrucno?
Na eng ili cro.
Hvala.
PotraĹžio, no naĹžalost bez rezultata. No, ovdje ima vi[?]e suforuma[?]a koji rade kao nastavnici... Klara, Ire?
Post Reply