Hm da, Ire, slažem se, no problem se javlja kad jednom stvorimo sustav vrijednosti... Čitao sam neka znanstvena istraživanja koja kažu da je ljudima potrebno 15 minuta bavljenja nekom materijom da o tome stvore stav, a da im je onda potrebno (bubnut ću...) 15 godina da taj stav korigiraju ili potpuno promjene. Ljudi su u svojoj prirodi vrlo površni a pri tome i ignoranti. Ne pomaže tu ni tih 5 sec. googlanja.
No vratimo se malo u doba kada se formiraju nejake čitateljske mladice, u školske klupe. Negdje u svojoj tintari formirao sam stav da fantastike baš i nema toliko u školskoj lektiri. Onda sam, ne budi lijen, progogoglao i otkrio da tome baš i nije tako:
http://www.skole.htnet.hr/os-zagreb-015 ... ektire.htm
Pazi ovo (dopunite ili korigirajte moj spisak):
1. razred
1. Jacob i Wilhelm Grimm, BAJKE
7. Jens Sigsgaard, PALE SAM NA SVIJETU
2. razred
1. Hans Christian Andersen, BAJKE
4. Carlo Collodi, PINOCCHIO
3. razred
7. Hugh Lofting, PRIPOVIJEST O DOKTORU DOLITTLEU
10. HRVATSKE NARODNE BAJKE
11. Barrie, J.M. PETAR PAN
14. Baum,F.L. ČAROBNJAK IZ OZA
15. Preussler,O. MALI VODENJAK ili MALA VJEŠTICA
4. razred
1. Ivana Brlić-Mažuranić, PRIČE IZ DAVNINE
3. Zvonimir Balog, NEVIDLJIVA IVA
4. Lewis Carroll, ALICA U ZEMLJI ČUDESA
7. Anto Gardaš, DUH U MOČVARI
21. Hitrec, H. EKO,EKO
5. razred
2. Kušan,l. UZBUNA NA ZELENOM VRHU
5. Lagerlöf,S. LEGENDE O KRISTU
6. BASNE (izbor)
7. Matošec,M. STRAH U ULICI LIPA
10. Puškin,A. S. BAJKA O RIBARU I RIBICI
11. Verne,J. 20 000 MILJA POD MOREM
19. Dahl,R. CHARLIE I TVORNICA ČOKOLADE
6. razred
3. Grković-Janović,S. VELEBITSKE VILIN STAZE
10.Majer,M. DOLAZAK HRVATA
11.Nazor,V. VELI JOŽE
12.Swift,J. GULLIVEROVA PUTOVANJA
16. Noestlinger,Ch.KONRAD, DJEČAK IZ LIMENKE
20. Horvat,J. WAITAPU
22. Brlić-Mažuranić,I. PRIČE IZ DAVNINE
24. Lewis,C.S. KRONIKE IZ NARNIJE (izbor)
7. razred
5. IZBOR POEZIJE I PROZE O DOMOVINSKOM RATU
8. razred
19. Sudeta,Đ. MOR
21. Saint Exupery,A. MALI PRINC
Simptomatično je to da se, prema kraju osmogodišnjeg školovanja, fantastika sistematično plijevi iz lektire. :scratch: