Nakon čitanja i kojeg dana odmaka, čini mi mi se da je ovogodišnja zbirka pomalo šarena. Ima izvrsnih priča, ima i onih koje su, da citiram Niniane "blah".
Pa da krenemo od priče do priče.. :kava:
* Aleksandar Žiljak: Rumiko
Stempunk elementi su nenametljivi i ne strše iz priče, iako mi se tehnološki skok u drugoj polovici priče činio malo prevelik s obzirom na kratko vrijeme od otvaranja japana svijetu. No, Japanci su ionako opisani kao društvo koje skuplja iskustva sve tehnologije do koje može doći, a i vukući paralelu sa stvarnom Japanom, sklonost minijaturizaciji i robotima se podrazumijeva.
A i ninje nisu na odmet za ulaz u četiri najbolje:lol:
Svidio mi se i stil pisanja, te kratki opisi poglavlja, na kakva sam nalijetao u hrpi romana iz 19 stoljeća.
* Tatjana Jambrišak: Roj
Zanimljivo je vidjeti ljude organizirane po ustrojstvu inače rezerviranom za vanzemaljce. Kad ljudi završe u Hive Mindu, to je obično opisano kao patnja i zlo, ali ovdje je to topla priča s puno ljubavi. Svidjela mi se, i čini mi se da u njoj prepoznajem Tatjanin potpis.
* Katarina Brbora: Armenska kocka
Interesantan je politički odnos u ovoj alternativnoj povijesti, ali je također i previše elemenata pokupljeno od Richarda Mathesona (ili filmova koji su slijedili). Ako se Nadarenih svi boje i smatraju ih nekom vrstom demona, zašto ih onda tako zovu? Otkud strah ako Nadareni žele biti uz Republiku i pomagati Dubrovniku? Nedostaju i bitni detalji o odnosu likova, pogotovo o odnosu Arijane i Domanje koja je na kraju priče praktički pala s neba.
* Irena Hartmann: Toplina
Uvijek sam se pitao zašto u uređenim svjetovima svi brodovi uključujući i putničke imaju oružje kojim mogu bombardirati planetu iz orbite. Kako li tek izgledaju pravi ratni brodovi? Sama priča mi i nije bila loša, koliko mi je smetala opisana tehnologija, nelogična i potpuno neravnomjerno raposređena između gotovo svemogućih brodova (kad je potrebno) i nemoćnih planeta (kad je potrebno).
* Ante Ivančir: Ploviti se mora
Vrlo lijepe slike i izvrsni detalji, gotovo lirski. Sama bitka je dobro opisana, iako s malo problematičnim protokom vremena. Cjepidlake koje broje falkuše bile iznenađene da ih je na početku bilo samo dvadeset. Falkuše su mali brodovi, sa malom posadom, a ovdje ginu i tonu kao da je riječ o stotinama. Ako maknemo tu matematiku, lijepa priča.
* Zoran Krušvar:Punom parom
Čisti "extremni" steampunk s aktualnom porukom. Svijet metalaca i rudara je izvrsno opisan, i dobro mi se uklapa u stereotip o patuljcima i njihovom sustavu vrijednosti. Prvi kontakt sa stereotipnim vilenjakom nije loša protuteža i sukobljava dva zaista suprotna načina razmišljanja. Jesma li spomenuo izvrstan worldbuilding i rakiju od gljiva?
* Ed Barol: Bijelo
Najsvemirskija priča u zbirci, na tragu svih onih naganjanja oko crnih rupa u tvrdom SFu. Po osobnoj kategorizaciji ne bi ju svrstao u opere, ali volim naletiti na priču koja se trudi podebljati riječ Znanstveno u znanstvenoj fantastici. Prigovor opet ide tom znanstvenom djelu; Nemam ništa protiv manipulacije crnih rupa, ali opet se sve odvija u par dana. Uz to, ideja manipulacije dijelom Sunčevog sustava na kraju je samo isplanirana u par dijaloga iako bi po meni zaslužila biti temom cijele priče.
* Danijel Bogdanović: Pripovijest o Primordiji i svemirskoj Rašljarici
Uvrnuto a opet predobro! Šerifa svrstavam među najbolje likove u zbirci, i iako cijela stvar liči na zafrkanciju, brod je jako dobro promišljan. Imam dojam da je priča kraćena pred kraj ili da je kraj ubačen na brzinu (stisli rokovi? :scratch: ).
Ja kažem, uprkos kraju, ova mi priča ide u 4 najdraže - kažem ja.
* Robi Selan: Gusari sa Saturna
Klasična opera, ali mi je ostavila dojam kao da je Selan prepričao što je želio napisati. Nije me uhvatila niti radnjom niti izvedbom.
* Adrijan Sarajlija: Wasserkrabbe
Eh da.. Ova se izgleda svima svidjela. Iako je i ovdje zaplet klasičan i "već viđen", i to do te mjere da sam gotovo u potpunosti pogodio kako će sve završiti, način na koji je sve napisano mi nije dao da odložim zbirku. Također, ne bih se u potpunosti složio s Izitpajnom da je SF element, da ga citiram, zakurac. Istina, priča bi bez problema funkcionirala i bez grčke vatre i wasserkrabbea, ali baš zato mi se sviđa kako je sva ta tehnologija gurnuta u drugi plan, kao kulisa. Kako je riječ o alternativnoj povijesti, rekao bih da tu SF element može funkcionirati na taj način.
Još jedna iz četiri s vrha.
* Ivor Baksa: Univerz-Arija
Ovo je jedna varijacija vječnog pitanja ali mi percipiramo stvarnost, ili ona nas.... Nad ovim sam malo zastao i razmišlao, možda zato jer je već bila kasna noć.
U svakom slučaju, ima par vrlo snažnih i zanimljivih slika.
* Darko Macan: Hajduci
Što je space opera bez mača, tj. jatagana i helebarde? :mach:
Izvrsna priča! Da je Herbert bio naše gore list, onda bi vjerojatno Dune ličio na Hajduke.
Definitivno u top četiri!
SFeraKon 2010: Parasvemir
Moderator: Ire
Re: SFeraKon 2010: Parasvemir
Randomness is strong with this one!
Re: SFeraKon 2010: Parasvemir
Podsjetio bih člana sferinog žirija, Davora Šišovića, da su oduke žirija jednoglasne i da oko njih nema raspravljanja:davors wrote::-)))))))))Izitpajn wrote:Samo da primijetim da je u priči Wasserkrabe SF element zakurac, dok je cijela vrijednost iste koncentrirana u briljantnom stilu i majstorskom baratanju riječima.
Svrha ove primjedbe je isključivo podsjećanje Davora Šišovića na žiriranje "Leta Nancija Konratata".
Glede priče Wasserkrabe izgleda da se slažemo da je njena vrijednost u "briljantnom stilu i majstorskom baratanju riječima", dok se u takvoj ocjeni glede "Leta Nancija Konratata" nikako ne slažemo :-)))
davors wrote:Prisilni konsenzus je najtransparentnija moguća forma odlučivanja o konačnom ishodu, jer podrazumijeva dobrovoljno prihvaćenu obvezu zagovornika jednog stava da nevjernim Tomama utuve argumente koje zagovaraju sve dok ih ovi ne prihvate, odnosno protivnicima većinskog stava da najsitničavijim provokacijama dovedu u sumnju i pokušaju poljuljati stav protivnika u raspravi sve do potpune promjene. Finalni krug žiriranja za Sferu je katarza nakon koje nije moguć drugi ishod do JEDNOGLASNE odluke.
Tako, smatram, u samom procesu žiriranja uopće nema problema. Problem nastupa post festum, kad se neki članovi žirija daju isprovocirati i povlačiti za jezik pa idu braniti i opravdavati odluke žirija, što uopće nisu dužni. Trebalo bi, zapravo, u pravila žiriranja uvrstiti odredbu da nakon donošenja konačne odluke nastupa omerta: naprosto, nema se što, a nema ni zašto, raspravljati o odlukama žirija, odnosno, netko možda i može, ali žiri u tome neće/ne želi/ne smije sudjelovati.
Re: SFeraKon 2010: Parasvemir
U četvrtoj junak muti s kravama...Izitpajn wrote:Ne znam... Od prve tri priče koje sam pročitao, u jednoj glavne junakinje završe kao lezbe, u drugoj glavni junaci završe kao pederi, a u trećoj tip jebe robota...
Primjećuje se trend
Randomness is strong with this one!
- SAMSUILUNOV OTAC
- Autor u Smokvinom listu
- Posts: 2110
- Joined: 30 Dec 2005, 00:50
- Location: 26. dimenzija, treća kuća desno, iza bukve
Re: SFeraKon 2010: Parasvemir
Kad ću ja dobit svoj autorski primjerak? Sviđa mi se taj trend. Želim znati više o njemu. :zubo:Xaotix wrote:U četvrtoj junak muti s kravama...Izitpajn wrote:Ne znam... Od prve tri priče koje sam pročitao, u jednoj glavne junakinje završe kao lezbe, u drugoj glavni junaci završe kao pederi, a u trećoj tip jebe robota...
Primjećuje se trend
Kap limuna, zrno soli,
I svaka rana malo više boli.
I svaka rana malo više boli.
Re: SFeraKon 2010: Parasvemir
Javio se skoro pa zacetnik tog trendaSAMSUILUNOV OTAC wrote:Kad ću ja dobit svoj autorski primjerak? Sviđa mi se taj trend. Želim znati više o njemu. :zubo:Xaotix wrote:U četvrtoj junak muti s kravama...Izitpajn wrote:Ne znam... Od prve tri priče koje sam pročitao, u jednoj glavne junakinje završe kao lezbe, u drugoj glavni junaci završe kao pederi, a u trećoj tip jebe robota...
Primjećuje se trend
-
- Ancient
- Posts: 959
- Joined: 09 Apr 2004, 18:42
Re: SFeraKon 2010: Parasvemir
Evo, jedna kritika, iako ne znam je li čovjek pročitao više od tri priče: :zubo:
http://dalje.com/hr-scena/kritika--para ... 010/318024
http://dalje.com/hr-scena/kritika--para ... 010/318024
A. Ziljak
Re: SFeraKon 2010: Parasvemir
Je, procitao je :zubo:
al i ovako su mi grintali da je tekst predug i da "to" nije za news portal :scratch:
al i ovako su mi grintali da je tekst predug i da "to" nije za news portal :scratch:
Re: SFeraKon 2010: Parasvemir
Pa, izdvojio je tri pripovijesti (valjda je morao neke!), a uvod je ionako hvalevrijedan. Svidja mi se zaključak:Aleksandar Ziljak wrote:Evo, jedna kritika, iako ne znam je li čovjek pročitao više od tri priče: :zubo:
http://dalje.com/hr-scena/kritika--para ... 010/318024
Što je pokazala ovogodišnja SFerakonska zbirka? Prije svega, pokazala je kako žanrovski pisci pripovijedanju pristupaju uz daleko više ljubavi i domišljatosti od velike većine beskrvnih pisaca kakvi se iz sezone u sezonu promoviraju. Nesumnjivo, dio razloga leži u tome što je rijetko koji od njih plaćen za ono što radi te književnosti i pripovijedanju pristupaju iz ljubavi i očaranosti materijalom. Drugo, pokazala je kako spekulativna fikcija ovih prostora nije ni blizu posljednjoj riječi te da od nje, u nadolazećim mjesecima i godinama, možemo štošta očekivati. Stoga, ukoliko vam ova zbirka, svojoj ezoteričnoj naravi unatoč, dopadne šaka nemojte propustiti priliku da se s njome pobliže upoznate. SF je odavno prestao biti pozornica sukoba između Zemljana i Marsovaca. Odrastao je i prebacio se na ozbiljnije teme. Vrijeme je da ih upoznate.