Zasto se ne citaju domaci autori?
Moderator: Ire
Sve je to jako romanticarski receno, ali ja stvarno ne vidim zbog cega bi radovi npr. Kozarica, Knifera ili, ne znam, Korkuta, bili toliko losiji od nekog naivca ili od akvarela brodica koji se mogu kupiti u Dioklecijanovim podrumima preko ljeta?mcn wrote:A kad pogledam proizvode nasse likovne akademije, ja sam toj ccinjenici zahvalan.
...
PS A pisanje se ucci, bigaje, pissuchi.
Pisanje se kuje pisuci, to svakako stima, ali svejedno mi nije posve jasno zbog cega se ta vjestina tradicionalno smatra necim samotnickim te se prakticki podrazumijeva da svaki predentent za pisca prodje vlastiti put u otkrivanju spisateljskih vjestina koje je valjda nemoguce objektivno poducavati dok se sama mogucnost poducavanja tih vjestina opet tradicionalno smatra blasfemijom.
Zato ssto nikoga ne mozzess naucciti pisati. Toccka.
Mozzess ga naucciti formulama i trikovima, ali to se mozze naucciti i sam, ako imalo pazi. Kada bi pisanje bilo samo to, onda bi sve knjige bile iste. SSto ponekad izgleda tako, ali nije cilj kojemu treba tezziti.
Pisac bi morao imati ssto za rechi, a to se jednostavno ne ucci.
Onaj tko ima ssto za rechi, obiccno ima dovoljno mozga da shvati i te zanatske stvari. Onaj koji nema ssto za rechi, ostat che vjeccno frapiran pitanjima poput "A odakle ideje?".
"Romanticcarski" recceno: ili si pisac ili nisi.
"Neromanticcni" dodatak: ako jesi, ne znacci da si dobar.
Harlan Ellison: "Pisac ste kad vam drugi pisac kazze da ste pisac." Te u tome lezzi razlika izmedju, recimo, Gorana Konviccnog, Borisa SSvela, Viktorie Faust i Thomasa Knighta: Konviccni je pisac i kad ne pisse; SSvel je pisac koji je samog sebe uvjerio da to nije; Faust je piskinja ccije mi se pisanje u 99% sluccajeva ne svidja, ali to ne umanjuje ccinjenicu da je pisac - mozzda loss, ali pisac; Thomas Knight nije pisac pa ma koliko pisao.
mcn
Mozzess ga naucciti formulama i trikovima, ali to se mozze naucciti i sam, ako imalo pazi. Kada bi pisanje bilo samo to, onda bi sve knjige bile iste. SSto ponekad izgleda tako, ali nije cilj kojemu treba tezziti.
Pisac bi morao imati ssto za rechi, a to se jednostavno ne ucci.
Onaj tko ima ssto za rechi, obiccno ima dovoljno mozga da shvati i te zanatske stvari. Onaj koji nema ssto za rechi, ostat che vjeccno frapiran pitanjima poput "A odakle ideje?".
"Romanticcarski" recceno: ili si pisac ili nisi.
"Neromanticcni" dodatak: ako jesi, ne znacci da si dobar.
Harlan Ellison: "Pisac ste kad vam drugi pisac kazze da ste pisac." Te u tome lezzi razlika izmedju, recimo, Gorana Konviccnog, Borisa SSvela, Viktorie Faust i Thomasa Knighta: Konviccni je pisac i kad ne pisse; SSvel je pisac koji je samog sebe uvjerio da to nije; Faust je piskinja ccije mi se pisanje u 99% sluccajeva ne svidja, ali to ne umanjuje ccinjenicu da je pisac - mozzda loss, ali pisac; Thomas Knight nije pisac pa ma koliko pisao.
mcn
-
- Ancient
- Posts: 959
- Joined: 09 Apr 2004, 18:42
Nisam 100% siguran da se to ne treba interpretirati kao "Pisac si kad ti Harlan Ellison kaĹže da si pisac." :evil2:mcn wrote: Harlan Ellison: "Pisac ste kad vam drugi pisac kazze da ste pisac." Te u tome lezzi razlika izmedju, recimo, Gorana Konviccnog, Borisa SSvela, Viktorie Faust i Thomasa Knighta: Konviccni je pisac i kad ne pisse; SSvel je pisac koji je samog sebe uvjerio da to nije; Faust je piskinja ccije mi se pisanje u 99% sluccajeva ne svidja, ali to ne umanjuje ccinjenicu da je pisac - mozzda loss, ali pisac; Thomas Knight nije pisac pa ma koliko pisao.
mcn
Ĺ to se ti?e te?ajeva kreativnog pisanja. Mislim da ne bi bili zgorega. Jeste da ?ovjek ili zna ili ne zna pri?ati pri?u, ali to na papiru zahtijeva nekakvu formalizaciju, koja je ne[?]to do ?ega ne moraju nuĹžno svi do?i sami. Problem na[?]e likovne akademije je njena u[?]togljenost, i istina je da bi se sli?no moglo dogoditi i s nekakvom, zamislimo je, [?]kolom pisanja.
Tu se postavlja ona stara dilema izme?u Umjetnosti i Komercijale, za koju iskreno mislim da je besmislena. Ako ?emo istinu, Michelangelo je bio ilustrator, OK. Do[?]'o Papa i rek'o: Evo ti kvadratura i oslikaj. U ?emu je fundamentalna razlika izme?u M. i nekog grafitera koji oslika zid na ulazu u piceriju? Samo zahvaljuju?i ?injenici da je M. bio maher i da je djelovao u odre?enom vremenskom i prostornom okruĹženju kad takvih kao on nije bilo ni za jednu ruku radnika u pilani, je njegova ilustratorska narudĹžba ispala Umjetnost. Me?utim, on je nau?io prije toga i neki Zanat, barem na nivou da mu se farba ne slju[?]ti sa stropa za pet dana. Sli?nih primjera bih sada mogao na vagone, ima ih u pisanju kolk'o ho?ete. Je l' Onaj-koji- trese-koplje bio Umjetnik ili je samo morao popunjavati program za jedno pu?ko kazali[?]te u Londonu? Je l' pisao za Akademiju ili da zabavi puk grada Londona i zaradi neku crkavicu, on i druĹžina mu?
Me?utim, da se vratim na [?]kolu: U pisanju ima nekih stvari koje su Zanat, i koje treba u?iti. SlaĹžem se, ve?ina onih koji imaju predispozicije to nau?e i sami, ali ne bih zanemario iskustva [?]kola pisanja.
A. Ziljak
>ali ne bih zanemario iskustva [?]kola pisanja.
Da, ali zassto: jer na sskolama pisanja ljudi nessto napissu te onda o tome nessto ccuju. SSto je korisno, i zbog drugog, a najvisse zbog prvog. Funkcije se usavrssvaju funkcioniranjem i tako to. Jer, ako bi se par godina samo slussala predavanja o pisanju ... Bolje da student ode i putuje ili radi u luci negdje te ccetiri godine, imat che visse sstofa za pisanje nego da ucci kako to treba raditi.
Te se vrachamo na dvije osnovne lekcije: CCitaj. Pissi.
I trechu, ako govorimo o profesionalizmu: Napisano ssalji.
mcn
Da, ali zassto: jer na sskolama pisanja ljudi nessto napissu te onda o tome nessto ccuju. SSto je korisno, i zbog drugog, a najvisse zbog prvog. Funkcije se usavrssvaju funkcioniranjem i tako to. Jer, ako bi se par godina samo slussala predavanja o pisanju ... Bolje da student ode i putuje ili radi u luci negdje te ccetiri godine, imat che visse sstofa za pisanje nego da ucci kako to treba raditi.
Te se vrachamo na dvije osnovne lekcije: CCitaj. Pissi.
I trechu, ako govorimo o profesionalizmu: Napisano ssalji.
mcn
Svejedno, za neiskusnog autora je od presudne vaĹžnosti da mu netko tko zna znanje ukaĹže na propuste te da mu pomogne potencirati kvalitete.
Optimalnu situaciju vidim ovako: kvalitetna periodika s iskusnim urednikom te nakladnikom koji vodi pothvat na koliko-toliko zdravim komercijalnim temeljima. Onda autori [?]alju pri?e, a urednik radi s autorima, eda bi pri?e (minijature, novel, [?]to ve?) bile ispeglane i dovedene do [?]to je mogu?e vi[?]e razine. Najbolji prolaze, autori sretni jer su nahranili ego i dobili honorar?i?, urednik opravdava svoje postojanje punim ?asopisom, nakladnik zara?uje.
Eh, da. Ovo sve nalikuje na idealiziranu viziju nekih situacija u Hrvatskoj...
Optimalnu situaciju vidim ovako: kvalitetna periodika s iskusnim urednikom te nakladnikom koji vodi pothvat na koliko-toliko zdravim komercijalnim temeljima. Onda autori [?]alju pri?e, a urednik radi s autorima, eda bi pri?e (minijature, novel, [?]to ve?) bile ispeglane i dovedene do [?]to je mogu?e vi[?]e razine. Najbolji prolaze, autori sretni jer su nahranili ego i dobili honorar?i?, urednik opravdava svoje postojanje punim ?asopisom, nakladnik zara?uje.
Eh, da. Ovo sve nalikuje na idealiziranu viziju nekih situacija u Hrvatskoj...