?isto u informativne, mazohisti?ke, [?]pijunske i podriva?ke svrhe
kako misli[?] da sam uspjela zaobi?i va[?]e stupice??
Oho, imamo mi lijeka i takvima. Paz' vamo:
"MANGUP (tur. - nevaljao ?ovek, skitnica). u na[?]im savremenim dru[?]tveno-politi?kim uslovima M. je ?ovek bez ?vr[?]?ih idejnih oopredeljenja i moralnih vrednosti. On se spretnim prilago?avanjem postoje?im uslovima uvukao u socijalisti?ke strukture sa kojima nema ni[?]ta zajedni?kog. Ume[?]no se sluĹži parolama, prikriva svoj stvarni odnos prema dru[?]tvu i svoje li?ne teĹžnje i namere. (...) M. naj?e[?]?e nastoji da iz svega izvu?e materijalnu korist za sebe i sebi bliske. (...) M. imaju sposobnost da se pronalaze, povezuju i ispomaĹžu. (...) U neobjavljenom rukopisu V. I. Lenjin rekao je o M.: Ako nam i[?]ta do?e glave (revoluciji i partiji), to ne?e biti ni burĹžoazija, ni imperijalisti?ko okruĹženje - to ?e biti mangupi u na[?]im redovima. (...)"
Leksikon bezbednosti, dr. Obren ?or?evi?, Partizanska knjiga, Beograd 1986., str. 199
(napomena: rije?i V. I. Lenjina istaknute u izvorniku)
Priznaje[?] li, Ire, da si mangup u redovima Sfere? To ti je - za sada - bolje nego kaznena djela [?]pijunaĹže i podrivanja Sfere! S mangupima radimo drugarsku kritiku i samokritiku, a za kaznena djela imamo Sferin sud. Pazi se!
Bojan wrote:
Ili, da budem precizniji, zašto misliš da si ih sve zaobišla? :hiding:
male tajne velikih majstora.. špijunaže.. :;
ne misliš valjda da ?u ih samo tako ovdje iznjeti??
ja sam ti ko nikita.. u?em, razbijem strukturu iznutra, iza?em a cijelo vrijeme dobro izgledam.. :alien:
Uzgred, ovo bi trebala biti dretva o doma?im autorima - p?rimarno njihovom ne?itanju, no ipak. Pa stoga ponavljam pitanje, ovaj put za ozba?: za[?]to ne pi[?]e[?] kao Heinlein ili Budjold, ako ti se ve? toliko svi?aju?
No, ima jedno pitanje koje me intimno zanima: kad autor ima druge autore kojima se odu[?]evljava (u slu?aju Ire - Heinlein i Budjoldica, barem koliko je javno deklarirala na ovom forumu), za[?]to - ZAĹ TO!? - pi[?]e na na?in koji nema blage veze s dva citirana, ne ?u re?i uzora, ali omiljena i ugledna autora.
Okej, slijedi poja[?]njenje: osobno nisam ba[?] plodan autor. Radim na novim pri?ama - no kad sam se ve? onomadne (cca. 1999.) dao nagovoriti od okoline da se prihvatim pisanja proze, temeljna zamisao bila je: napisat ?u pri?u kakvu bih sam Ĺželio pro?itati. Za mene osobno to nije bila neka bijesno radikalna zamisao - devet godina radio sam kao novinar drĹže?i se istog kriterija - okej, nisam imao svjesni uzor, pisao sam kako mislim da treba. Zato kaĹžem da nije sporno da svatko treba - MORA - pisati onako kako znade i umije.
No, na drugoj strani jest sljede?e: netko voli pro?itati zaku?astu storiju s puno slojeva zna?enja, aluzija, primjene metajezika ([?]to god to bilo), pri?u ?iste ideje, vezanih asocijacija koje se moĹže spoznati samo intuitivno itd. Drugi vole pro?itati storiju koja plus-minus ide pravocrtno od to?ke A do to?ke B, ima svoj zaplet, peripetiju i rasplet, i jo[?] je po mogu?nosti zabavna za ?itanje...
Eh sad, ne kaĹžem da ako netko ima omiljene autore, eda ih treba ropski kopirati, no radi se NA?INU pisanja: zaku?asto naspram pitkog, prepoznatljivi likovi prema jedva nazna?enima, unutarnji dijalog prema akciji.
Ire se od svega navedenog lijepo ogradila: pi[?]em kako ho?u i Bog!
Lijepo, nije sporno da svatko treba raditi onako kako mu savjest i unutarnji poriv nalaĹžu (osobito u situaciji kad se od pisanja realisti?no u Hrvatskoj ne da Ĺživjeti - mislim na financijske aspekte), no re?i da pi[?]em tako kako ho?u, ubije svaku diskusiju od samog po?etka - a ovo je dretva o doma?im autorima, ili nije?
Istinabog, situacija kad nitko ne plati (unato? periodi?nim herojskim izjavama o nov?anom poticanju doma?ih uradaka) pogoduje pisanju na na?elu: ja pi[?]em kako ho?u, ionako nitko ne ?ita, a [?]tovano op?instvo nek' se j..... ako mu se ne svi?a. I to je legitimno pravo svakog autora u Hrvata, to jest, dok su stvari pla?ene nikako ili simboli?no.
ja nisam rekla da ja želim pisati "kako ho?u, ionako nitko ne ?ita, a štovano op?instvo nek' se j....." ve? da želim na?i svoj vlastiti izri?aj koji mi najbolje paše.. ja možda mogu pisati kao bujoldica ili heinlein, ali meni ne paše tako pisati.. imam i druge uzore, npr. marqueza ili borgesa, koji su mi bliskiji po na?inu izražavanja.. me?utim ne želim pisati ni kao oni.. kao što sam ju?er pokušala objasniti izitpajnu, pisanje je nešto kao pe?enje kola?a.. moraš imati sve sastojke, i to u pravim koli?inama i omjerima, da bi kola? uspio. meni je još uvijek problem na?i pravi omjer svih sastojaka. kad ispe?em neki kola? ja želim da je on lijep za vidit, fin za popapat i da mi kažu da se vidi da sam ga ja radila. isto tako s pri?ama: želim da imaju te?nu (i po mogu?nosti razumljivu) radnju, lijepe re?enice i da mi kažu da se vidi da sam je ja pisala..
a što se ti?e štovanog op?instva, naravno da mi je stalo do njegovog mišljenja.. zašto pobogu pišem nego da bi drugi ?itali?!?
ire wrote:.. i da mi kaĹžu da se vidi da sam je ja pisala..
E vidi[?], kako ja gledam na to...trebala bi napisati vi[?]e stvari da bi se moglo re?i "da, ovo je njen tipi?ni izraĹžaj" pa vjerojatno ovaj quotani komentar moĹže[?] zaraditi tek kad postane[?] afirmiran pisac.
Ja volim pitke re?enice koje teku prirodno, inteligentne dijaloge i dobro razra?ene likove. Ako bi ikad pisao, volio bih da moja djela imaju ta odli?ja. A sad ako Bujoldica, Martin ili Hobb pi[?]u tako, ne bih rekao da bih opona[?]ao te pisce, ve? jednostavno imamo sli?ne ideje o izgledu jednog literarnog djela. Drugo je pitanje uspje[?]nosti provo?enja te ideje.
if we learn from our mistakes then I'm getting a fantastic education
trebala bi napisati više stvari da bi se moglo re?i "da, ovo je njen tipi?ni izražaj" pa vjerojatno ovaj quotani komentar možeš zaraditi tek kad postaneš afirmiran pisac.