WW2

Sociologija, historiografija, semiotika ... po potrebi sa cyberprefiksom.

Moderator: Xaotix

User avatar
Bubba Zanetti
Pa'u 10. razine
Posts: 428
Joined: 09 Jul 2006, 12:42

Unread post by Bubba Zanetti »

Dagi wrote:
Vitija Stukageschwadera očerupanih u Bitki za Britaniju, a koji još imaju labuđi pijev najkasnije u Barbarossi jednostavno nije točna.
Tu se slažem. Ono što su Å tuke radile može se usporediti sa raketiranjem zrak-zemlja i to dosta preciznim. Naravno da su ih Nijemci zlorabili tokom čitavog rata.
No u zračnom fajtu Å tuke su predstavljale tek malo nezgodnije i opasnije glinene golubove.
:blob:
Last edited by Bubba Zanetti on 09 Mar 2007, 17:14, edited 1 time in total.
Perhaps it's the result of an anxiety.
User avatar
Belzebubbles
Ancient
Posts: 840
Joined: 16 Feb 2007, 00:52
Location: zgri

Unread post by Belzebubbles »

Belzebubbles wrote:(Ȓak se nakratko i zaboravi činjenica o tome kakva je taktika napada Ju87. Konkretno avion pikira na metu i najvažnija stvar koja ga izvlači iz obrušavanju su zračne kočnice. Kada kočnice otkažu... Nije ni čudo da su svi respektabilniji piloti bježali od letenja u Stuki kao od vraga)
Citiram samoga sebe, kako bi razjasnio što sam mislio.
Nebobitna je činjenica da je Ju87 imao veliku preciznost gađanja, zato je i korištena za gađanje pokretnih ciljeva (npr. tenkovi) te manjih ciljeva koje je klasična bombarderska taktika teže sa sigurnošću zahvaćala.
Teški bombarderi su služili kao sredstva za preoravanje ciljnog terena dok su obrušavajući bombarderi bili namijenjeni za precizno pogađanje izoliranijih ciljeva na koje nije imalo smisla koristiti čistu silu velike količine bombi.

Dakle, da se vratim na temu, ja sam samo iznesao činjenicu da Stuke baš i nisu bile nešto omiljene, zato jer su imale velike gubitke, a i većina se pilota više više voljela upuštati u klasične zračne bitke lovac-lovac. Kako ih i kriviti kada su upravo takve bitke proslavile zračne borbe 1.svj. rata. (Crveni Barun)

Å to se tiče Stuki i Bitke za Britaniju, Stuke su bile efikasnije u početku, a onda su ih od ciljeva počeli odvraćati lakši mitraljezi AA obrane. Ukoliko je protuavionski mitraljezac iskusan i smiren, napad Stuke mu nebi trebao predstavljati neki veći problem, zato jer kada Stuka krene u obrušavanje postaje veoma predvidljiva meta. (tj. veoma koopreativna :D )

Također kako je već navedeno Stuke su bile u veoma inferiornijoj ulozi naspram bilo kakvog lovca.

To se uzima u obzir računajući činjenicu da je Stuka imala ugrađeni stražnji mitraljez upravo zbog povećavanja efikasnosti u borbi protiv lovaca. Ju87 je također imala i otvoreni kokpit koji inače baš i nije pretjerano ugodan ukoliko letiš u zrakoplovu.

Kad smo već kod toga, zanimljivo je i za podsjetiti se da su nijemci u ulozi jurišnih bombardera koristili i lovce. Konkretno radi se o lovcu Bf110 koji je ispod trupa mogao ponijeti jednu bombu. Ako se ne varam te eskadrile su se zvale Zerstorergeschwaderi.
Aleksandar Ziljak
Ancient
Posts: 959
Joined: 09 Apr 2004, 18:42

Unread post by Aleksandar Ziljak »

Belzebubbles wrote: Å to se tiče Stuki i Bitke za Britaniju, Stuke su bile efikasnije u početku, a onda su ih od ciljeva počeli odvraćati lakši mitraljezi AA obrane. Ukoliko je protuavionski mitraljezac iskusan i smiren, napad Stuke mu nebi trebao predstavljati neki veći problem, zato jer kada Stuka krene u obrušavanje postaje veoma predvidljiva meta. (tj. veoma koopreativna :D )

Stuka je bila najranjivija u trenutku izvlačenja iz obrušavanja. U tom trenu ti je posada u nesvijesti, a upravljanje preuzima autopilot programiran za izvlačenje.
Belzebubbles wrote: Ju87 je također imala i otvoreni kokpit koji inače baš i nije pretjerano ugodan ukoliko letiš u zrakoplovu.

????
Belzebubbles wrote: Kad smo već kod toga, zanimljivo je i za podsjetiti se da su nijemci u ulozi jurišnih bombardera koristili i lovce. Konkretno radi se o lovcu Bf110 koji je ispod trupa mogao ponijeti jednu bombu. Ako se ne varam te eskadrile su se zvale Zerstorergeschwaderi.
U principu, Bf 110 je trebao biti teški eskortni lovac, to je bio koncept dosta popularan pred WW2. Kad se u BoB pokazalo da to ne ide, onda se propala ideja spasila kao jurišnik i kao noćni lovac (gdje nemaš brzih lovaca, osim - kasnije - NF Mosquito, plijen ti je dosta spor - Lancaster i Halifax, možda Wellington, Stirlinga i ne spominjem - i treba ti malo jača mrcina da nosi radarsku instalaciju - FuG u svim, mogućim izvedbama, s rešetkastim antenama).

Å vabe koriste intenzivno FW 190, u stvari su Stukageschwaderi preoružavani na 190-tice i u toj je ulozi na Istočnom frontu FW 190 bio vrlo zajeban. Istovari ti bombu od 500 ili 1000 kg, a onda te još i naganja.

Korišteni su i Bf 109, kao i namjenski rađeni avioni, npr. Hs. 129, te bombarderi poput Ju 88. S tim da je u kasnijim fazama Istočnog fronta Stuka u verziji Ju 87G bila posebno prerađena kao lovac na tenkove s teškim topovima pod krilima.
A. Ziljak
User avatar
Belzebubbles
Ancient
Posts: 840
Joined: 16 Feb 2007, 00:52
Location: zgri

Unread post by Belzebubbles »

Aleksandar Ziljak wrote:Stuka je bila najranjivija u trenutku izvlačenja iz obrušavanja. U tom trenu ti je posada u nesvijesti, a upravljanje preuzima autopilot programiran za izvlačenje.
Stuka je posjedovala automatski sistem za izvlačenje iz obrušavanja koji se aktivirao na određenoj visini i služio je kao sigurnosno sredstvo ukoliko se pilot onesvijesti. Pilot se onesviještavao uslijed djelovanja G sila, i svi ljudi nemaju istu toleranciju na ovakva naprezanja, tako da moram istaknuti da tvrdnja o Stukama u kojima se svatko onesvještavao i nije u potpunosti točna.

Aleksandar Ziljak wrote:
Belzebubbles wrote: Ju87 je također imala i otvoreni kokpit koji inače baš i nije pretjerano ugodan ukoliko letiš u zrakoplovu.
????
U čemu je problem? Stuka je imala otvoren kokpit i letenje sa otvorenom kabinom definitivno nije ugodno. :D
Aleksandar Ziljak
Ancient
Posts: 959
Joined: 09 Apr 2004, 18:42

Unread post by Aleksandar Ziljak »

Belzebubbles wrote:
Aleksandar Ziljak wrote:
Belzebubbles wrote: Ju87 je također imala i otvoreni kokpit koji inače baš i nije pretjerano ugodan ukoliko letiš u zrakoplovu.
????
U čemu je problem? Stuka je imala otvoren kokpit i letenje sa otvorenom kabinom definitivno nije ugodno. :D
Definiraj mi pojam otvoreni kokpit, čisto da vidimo pričamo li o istoj stvari. Evo par sličica:

slika 1

slika 2

slika 3

Oprosti, ako ti ovo nisu zatvoreni kokpiti, onda stvarno ne znam što su. Da li su zvučno izolirani ili grijani, ili ne daj bože presurizirani (a šta će ti presurizacija za jurišnika?)? E sad sinko, ti bi stvarno puno htio... Znam da se Hićo brinuo za svoje vojnike, je li, ali ipak...

P.S. Iz nekog razloga ne mogu ljepit slike, već ide na čitave stranice, pa imaš još nešto slika, uključivo i Rudela. To što si on na jednoj slici ima otvorenu kabinu, čovjeku je vruće dok čeka na polijetanje...

-e-
Malo sam editirao linkove jer su postovi bili razvučeni
Bahod
A. Ziljak
Dagi
Skriboman
Posts: 2320
Joined: 13 Mar 2004, 00:57
Location: Zagreb
Contact:

Unread post by Dagi »

Ju-87 je osmišljen kao bombarder.

Govoriti o ranjivosti jednomotornog bombardera u odnosu na lovce... Stuka još dobro prolazi. To što se dogodilo RAF-u s Fairey Battleom 1940., ili što je US Navy doživjela s TBD-om u početnim fazama pacifičke kampanje, moglo bi se opisati kao klanje. A i TBF je dobio ime Avenger nakon što je probna šarža porušena kod Midwaya... Å to se tiče Å turmovika, preporučam knjigu Na surovom ratnom nebu Vasilija Jemeljanenka: čovjek se taman priključio svojoj pukovniji u proljeće 1942., nakon što je pukovnija razbijena prvo u Barbarossi, a onda kod Moskve. Pa opet u njemačkoj proljetnoj ofanzivi '42., pa kod Kurska, pa u Bagrationu... Iz postave 1942., svega su 3 (slovima: tri) pilota preživjela rat.

Eh sad, treba razlučiti više koncepcija jednomotornog bombardera.
- Za napad iz horizontalnog leta, generalo radi izravne potpore kopnenim trupama. OSim spomenutog Battlea, uzmimo poljskog Karaša ili talijansku Bredu Ba65, a koncepcija je uživala i stanovitu popularnost u japanskoj armijskoj avijaciji... Općenito, nakon početnih faza rata, ti su avioni uglavnom prebačeni na sekundarne zadaće (obuka, vuča meta itd.).
- Strovalni bombarder, bilo mornarički, bilo kopneni. Koncepcija strovalnog bombardiranja održala se do kraja rata na moru, jer se pomični cilj (brod koji žustro manevrira) nije drukčije moglo bombom ni pogoditi. Pri tome je izvorno zdrava mašina, kao recimo SBD praktički nadživjela nasljednike. Na kopnu, osim Nijemaca, koncepcija se slabo primila: Vultee Vengeance je američko armijsko zrakoplovstvo praktički odbilo, no avion je životario po zračnim snagama Commonwealtha, uglavnom u sekundarnim ulogama.
- Torpedni bombarder. Jednomotorna koncepcija bila je uglavnom ograničena na mornarička zrakoplovstva; i tu je izvorno zdrava konstrukcija (Swordfish) znala nasljednika (Albacorea).
- Jurišnik optimiziran za izravnu paljbu. Padaju mi na pamet Ju-87G te Il-2 u raznim inačicama. Ranjivo, ali efikasno - zato je koncepcija živjela do kraja rata.

Jednom riječju, adaptacija lovaca za napad na zemaljske ciljeve pokazala se suvislijom opcijom; istovariš što imaš, a onda si praktički ponovno lovac. Primjera takvih lovaca-bombardera ima koliko jako puno: najpoznatiji su adaptacije Fw-190, rane inačice P-51, zatim P-47, pa Hawker Typhoon...

Problem je u tome što su jednomotorni bombarderi - sličnih gabarita i s istim pogonom kao i lovci - bili jednostavno manje specifične snage od lovaca. Jednomotorni bombarder ne može izvoditi isto što i lovac - koliko god mu vizualno bio nalik!

Zato je besmisleno uporno ponavljati: Stuka je bila ranjiva, Stuka je bila ranjiva... Svaki jednomotorni bombarder, ako su ga dohvatili lovci, bio je kandidatom za flajšmašinu! I to bez obzira je li imao poljsku šahovnicu (još su Poljaci '39. dobro prošli s Karašima - većina je preživjela te izbjegla u Rumunjsku!), Balkenkreutz, hinomaru, crvenu ili bijelu zvijezdu!
Dagi
Skriboman
Posts: 2320
Joined: 13 Mar 2004, 00:57
Location: Zagreb
Contact:

Unread post by Dagi »

Belzebubbles wrote: Citiram samoga sebe, kako bi razjasnio što sam mislio.
Nebobitna je činjenica da je Ju87 imao veliku preciznost gađanja, zato je i korištena za gađanje pokretnih ciljeva (npr. tenkovi) te manjih ciljeva (...).
Do inačice D, Ju-87 je strovalni bombarder. Inačica G je protutenkovski jurišnik, primarno naoružan topovima kalibra 37 mm.
Belzebubbles wrote: Dakle, da se vratim na temu, ja sam samo iznesao činjenicu da Stuke baš i nisu bile nešto omiljene, zato jer su imale velike gubitke, a i većina se pilota više više voljela upuštati u klasične zračne bitke lovac-lovac. Kako ih i kriviti kada su upravo takve bitke proslavile zračne borbe 1.svj. rata. (...)
Belzebubbles wrote: Također kako je već navedeno Stuke su bile u veoma inferiornijoj ulozi naspram bilo kakvog lovca.
Ponavljam, Stukageschwaderi su bile elitne postrojbe Luftwaffe. No, mislim kako se ovdje uporno miješaju babe i žabe.
Belzebubbles wrote: Å to se tiče Stuki i Bitke za Britaniju, Stuke su bile efikasnije u početku, a onda su ih od ciljeva počeli odvraćati lakši mitraljezi AA obrane. Ukoliko je protuavionski mitraljezac iskusan i smiren, napad Stuke mu nebi trebao predstavljati neki veći problem, zato jer kada Stuka krene u obrušavanje postaje veoma predvidljiva meta. (tj. veoma koopreativna :D )
Predlažem Ti, pokušaj takvo što pomoću - citiram - mitraljeza! Strojnica puščanog kalibra je PZ sredstvo u nuždi, s kojom je pogodak plus-minus slučajan. Je, uz svaku strojnicu ide u priručniku detaljan opis kako se njome gađaju ciljevi u zraku, pa često još i neka vrsta PZ rešetke, ali za to trebaju disciplinirani strojničari koji će zbilja i gađati avion koji ide na njih.

Å to se tiče savezničkog PZ topništva u početnim fazama rata... Joj! Lako PZ topništvo bilo je posve šuplje, a osobito britansko. To je i opet bila posljedica fiksacije na strateške bombardere - a za to treba topništvo kalibra tri palca na više. Istina, Bofors od 40 mm odabran još 1937., ali jednostavno ih nije bilo u ozbiljnim količinama sve do 1943. godine.
Britanci su stoga improvizirali '40. na '41. laku PZO od čega god su stigli (ponajviše strojnice sustava Lewis, povučene iz pješaštva), ali da je to išta skinulo...

I još: u pacifičkoj kampanji, američki mornari su znali: kad na brodu pucaju topovi od 20 mm, lezi na palubu! Jer je to značilo da se Japanac probio kroz paljbu topova od 127 i 40 mm te da dolazi ravno na brod!
Last edited by Dagi on 14 Mar 2007, 10:31, edited 1 time in total.
Dagi
Skriboman
Posts: 2320
Joined: 13 Mar 2004, 00:57
Location: Zagreb
Contact:

Unread post by Dagi »

Aleksandar Ziljak wrote: Stuka je bila najranjivija u trenutku izvlačenja iz obrušavanja. U tom trenu ti je posada u nesvijesti, a upravljanje preuzima autopilot programiran za izvlačenje.
Sa stranice Air Vectors:
In a dive bombing attack, the pilot would fly until the target disappeared under the left wingroot. He would then shut the engine cooling vents; set the propeller to coarse pitch; open the airbrakes; and then nose over to the left and dive at about an 85% angle. Red lines painted on the canopy side panels helped the pilot determine the bombing angle. Bomb release was a matter of pilot judgement, with the bomb swinging out on its crutch before release. An automatic flight assistance system was fitted to help the pilot deal with the stressful pull-out maneuver after bomb release. The Stuka was said to be very comfortable in a dive, and pilots didn't have the perception that they were falling past the vertical as they did in other dive bombers.
Belzebubbles wrote: Ju87 je također imala i otvoreni kokpit koji inače baš i nije pretjerano ugodan ukoliko letiš u zrakoplovu.
Ni u prototipskoj konfiguraciji.
Aleksandar Ziljak wrote: U principu, Bf 110 je trebao biti teški eskortni lovac, to je bio koncept dosta popularan pred WW2. Kad se u BoB pokazalo da to ne ide, onda se propala ideja spasila kao jurišnik i kao noćni lovac (gdje nemaš brzih lovaca, osim - kasnije - NF Mosquito, plijen ti je dosta spor - Lancaster i Halifax, možda Wellington, Stirlinga i ne spominjem - i treba ti malo jača mrcina da nosi radarsku instalaciju - FuG u svim, mogućim izvedbama, s rešetkastim antenama).
Koncepcija dvomotornog lovca bila je dosta popularna koncem tridesetih: Westland Whirlwind, Fokker G-1, kao i - naravno! - P-38. Ta koncepcija nije nužno bila katastrofalna, kao što se (uglavnom netočno) navodi za Bf 110; jasno, dok god se pilot dvomotornog lovca nije krenuo naganjati s jednomotornim u tijesnim manevrima. Dvomotorni lovac je u pravilu koristio svoju veliku brzinu i visinu leta za neopaženi prilazak cilju odozgo i po mogućnosti straga, plitko obrušavanje (još brzine!), kratku paljbu po cilju i bježanje. Budući se na dvomotorni lovac dalo natovariti više topova i strojnica nego na jednomotorni, učinak na cilju bio je znatan. Kod Američana, najviše pobjeda polučio je baš Richard Bong leteći na P-38.
User avatar
Belzebubbles
Ancient
Posts: 840
Joined: 16 Feb 2007, 00:52
Location: zgri

Unread post by Belzebubbles »

Dagi wrote:
Belzebubbles wrote: Ju87 je također imala i otvoreni kokpit koji inače baš i nije pretjerano ugodan ukoliko letiš u zrakoplovu.
Ni u prototipskoj konfiguraciji.
Mein Schuld :x

Dagi wrote:Ponavljam, Stukageschwaderi su bile elitne postrojbe Luftwaffe. No, mislim kako se ovdje uporno miješaju babe i žabe.
Stvar viđenja i očito se razlikovalo od pilota do pilota.
Nitko ne dovodi u sumnju elitnost Stukageschwader-ovog kadra. Realno gledajući, cijela je Luftwaffe sama po sebi imala prilično dobar ugled.

Dagi wrote:Predlažem Ti, pokušaj takvo što pomoću - citiram - mitraljeza! Strojnica puščanog kalibra je PZ sredstvo u nuždi, s kojom je pogodak plus-minus slučajan. Je, uz svaku strojnicu ide u priručniku detaljan opis kako se njome gađaju ciljevi u zraku, pa često još i neka vrsta PZ rešetke, ali za to trebaju disciplinirani strojničari koji će zbilja i gađati avion koji ide na njih.
Dobro, u nedostatku boljeg upotrijebio sam krivi izraz, evo pravog - brzometni protuavionski top.
Konkretno, u vidu sam imao nešto tipa 40mm Bofors.

Dagi wrote:Zato je besmisleno uporno ponavljati: Stuka je bila ranjiva, Stuka je bila ranjiva...
Usput, neznam da li sam prije napomenuo, STUKA JE BILA RANJIVA! :P
Dagi
Skriboman
Posts: 2320
Joined: 13 Mar 2004, 00:57
Location: Zagreb
Contact:

Unread post by Dagi »

I Tebi, sinko: :P

No, šalu na stranu, pitanje elitnosti ima veze s važnošću što je zapovjedništvo Luftwaffe davalo pojedinim vrstama postrojbi, što je posljedično pratila odgovarajuća propaganda. Do izbijanja rata, glavna fora bila je utrpati se u Stukageschwader ili - pazi sad! - Zerstoerergeschwader.

Postrojbe Bf 110 trebale su "razoriti" protivničku avijaciju, za što su imali brzinu penjanja, absolutnu brzinu, dolet i jako naoružanje. Dakle, njihova uloga i nije bila baš eskortna. Problemi su nastali kad su se jednomotorni lovci mogli uhvatiti s Bf 110 na domaćem terenu. No, postrojbe 110-ica su se pokazale prilagodljivima kao i sam avion: noćni lovac, Jagdbomber, izvidnik...
User avatar
Belzebubbles
Ancient
Posts: 840
Joined: 16 Feb 2007, 00:52
Location: zgri

Unread post by Belzebubbles »

Dagi wrote:No, šalu na stranu, pitanje elitnosti ima veze s važnošću što je zapovjedništvo Luftwaffe davalo pojedinim vrstama postrojbi, što je posljedično pratila odgovarajuća propaganda. Do izbijanja rata, glavna fora bila je utrpati se u Stukageschwader ili - pazi sad! - Zerstoerergeschwader.
Ako ćemo o propagandi, glavna je fora bilo utrpati se u Waffen SS. :D

Malo ću se vratiti na ono Infanterie:
Image

Å to se tiče SS-a: Pristupite!
Image

Dakako SS-ovac na posteru je plavook, a infanterist na gornjoj slici je okićen željeznim križem.
Dagi
Skriboman
Posts: 2320
Joined: 13 Mar 2004, 00:57
Location: Zagreb
Contact:

Unread post by Dagi »

Hitleru se pripisuje izjava u kojoj je kazao kako ima "prusku vojsku, carsku mornaricu i nacističke zračne snage". Postoji inačica u kojoj kaže "reakcionarna vojska, kršćanska mornarica i nacističke zračne snage". No, smisao je tu negdje.

S druge strane, SS je duboko u rat zapravo mala organizacija. Naime, sve do početka rata, članstvo u SS-u nije sprječavalo novačenje u vojsku. Povrh toga, oprema i materijal negdje do kraja '42. su teško stizali u SS. Stoga su SS postrojbe iz početka bile opremljene uglavnom češkim streljačkim naoružanjem (ili čak uvezenim iz Å vedske!), dok topništva nisu bi imale, a nekamoli tenkove!

Oko 1941., SS je počeo rasti, što je omogućeno novačenjem Volksdeutschera te materijalom zaplijenjenim u Poljskoj i Jugoslaviji, a za koji se vojska nije trgala. Usporedo s time, dobijali su ugled u očima državne i partijske vrhuške kao borbena mašinerija. Tada su formirane 1. i 2. divizija.

No, novačenje je i dalje bilo problem: 3. divizija Totenkopf inicijalno je bila popunjena čuvarima konclogora, a tek je kasnije podignuta na status oklopne. Nadalje, 4. Polizei divizija je popunjena policajcima (redarstvo je spadalo u Himmlerov djelokrug) koji često nisu bili baš mladi, dok je sama divizija ostala većinu rata vrlo nespektakularna pješačka divizija, eda bi tek pri kraju dobila nominalni status Panzergrenadier divizije. Å to se tiče 5. divizije Wiking, ona se sastojala od dvije trećine stranih dragovoljaca. Planinska 6. divizija Nord je popunjena starijim godištima, i upućena u Laponiju gdje je dobila teških batina od Rusa; kasnije je popunjena mlađim osobljem, a uvježbavanje su preuzeli Finci. Planinska 7. divizija Prinz Eugen popunjena je transilvanskim Sasima i dunavskim Å vabama te naoružana jugoslavenskim naoružanjem.

Reputacija SS bila je 1943. dosta visoka: tada su podignute 9. i 10. divizija kao sestrinske postrojbe, dok je 11. opet popunjena stranim dragovoljcima. Da ne preskočim: 8. divizija bila je jedna od rijetkih njemačkih konjaničkih postrojbi u II. svjetskom ratu.

Na poslijetku, cijela 12. Panzergrenadier divizija Hitlerjugend dignuta je praktički od djece: kruži priča da se umjesto sljedovanja duhana i alkohola "fasovalo" mlijeko i kekse!

Sve divizije nakon toga bile su dizane ili kao kompaktne strane nacionalne postrojbe, ili se hvatalo Volksdeutschere gdje god se moglo (18. divizija je dignuta od Nijemaca iz Mađarske), ili su bile krpež mladeži izvučene iz škole, popunidbenih postrojbi (čitaj: višestruko ranjenih, opečenih i bolesnih veterana) te nastavnih postrojbi. Prema svemu sudeći, jedna estonska i dvije latvijske bile su najsuvislije. Ukupno se došlo do rednog broja 38, no većina je imala dvije-tri bojne i topništvo na papiru, dok motorizaciju nisu ni vidjele. To jest, ako su uopće formirane, što bi se za rusku, talijansku ili dvije mađarske teško moglo uopće reći.

Kruna svega bila je 36. divizija, ex Dirlewangerova brigada - ozbiljan kandidat za najopskurniju postrojbu II. svjetskom ratu, budući je kroz cijeli rat bila zapravo zadužena za masovne egzekucije u pozadini Istočnog fronta.
User avatar
Belzebubbles
Ancient
Posts: 840
Joined: 16 Feb 2007, 00:52
Location: zgri

Unread post by Belzebubbles »

Di su nestali posteri!?
Ako me se već briše daj mi deder razlog.



Å to se tiče SS-a primjećujem da ti je izvor engleska Wikipedija (zbog one podjele - svakako me ispravi ako griješim!). Dakle ta podjela je prilično pojednostavljena, nauštrb nekih veoma važnih pojedinosti. Ova mi je puno bolja: http://de.wikipedia.org/wiki/Waffen-SS (popis divizija je pri kraju članka)
Staviti ću link na organizacijsku strukturu SS-a, da primjetiš sve zavrzlame ustroja. Dakako na dojču je, ali pravom poznavaocu to ništa ne smeta.

Zanimljivo si obradio, ali nedostaje Leibstandart AH i Das Reich.

Dagi wrote: Å to se tiče 5. divizije Wiking, ona se sastojala od dvije trećine stranih dragovoljaca.
Konkretno, nordijskih naroda, otuda i ime Wiking. Inače bili su prva Waffen SS divizija sa stranim osobljem.

Dagi wrote: Planinska 7. divizija Prinz Eugen popunjena je transilvanskim Sasima i dunavskim Å vabama te naoružana jugoslavenskim naoružanjem.
Hmm, a otkuda to jugoslavensko naoružanje pita se čestiti forumaš. Iz borbi na Balkanu, što uključuje i Hrvatsku odgovara Bubbles. Zaboravio si da se ta divizija sastojala i od hrvatskih folksdojčera.
Evo jednog plakata iz toga doba (stavio bi ja sliku ali neznam gdje će nestati, pa ono): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... vision.jpg

Dagi wrote:Na poslijetku, cijela 12. Panzergrenadier divizija Hitlerjugend dignuta je praktički od djece: kruži priča da se umjesto sljedovanja duhana i alkohola "fasovalo" mlijeko i kekse!
Moguće, ali ja to ipak uzimam sa rezervom.
U bitci za Berlin su ti isti mulci nosili Panzerfauste i lovili ruske T-ove. Dijete je dijete, ali ručni raketni bacač je ipak pojam za sebe.
Ipak moramo uzeti u obzir da je u Berlinu tada bilo geslo: "Rukovanje Panzerfaustom je tako lagano da ga mogu koristiti i žene!" Prigodno, u kinu su se puštale pokazne vježbe rukovanja Pzfaustom.

Dagi wrote:Kruna svega bila je 36. divizija, ex Dirlewangerova brigada - ozbiljan kandidat za najopskurniju postrojbu II. svjetskom ratu, budući je kroz cijeli rat bila zapravo zadužena za masovne egzekucije u pozadini Istočnog fronta.
Ja bih prije rekao najsvirepiju. Dirlewanger je inače bivši kažnjenik, a postrojba mu se pretežno sastojala od okorjelih kriminalaca izvučenih iz zatvora u trenutku potrebe.
Uglavnom, ološ ološa, zadužen za prljave poslove.
Inače brigada i nije baš dobro prošla pošto je imala ogromne gubitke što nam govori da su i oni vidjeli fronta.


Vezano uz ovu temu, prilično mi je zanimljiva naša zaboravljivost što se tiče 2.svj.rata u Hrvatskoj. Kao što kaže Orwell, onaj koji kontrolira sadašnjost, kontrolira prošlost. Živa istina!
Trenutačnoj vladajućoj kliki ne odgovara podsjećanje na ustaštvo. Zaboli me što njima ne odgovara! To je dio naše povijesti svejedno da li nam se sviđa ili ne.
Posebno me fasciniraju talijani, koji imaju obraza od nas tražiti nekakve reparacije. Marš natrag otkuda ste došli! Kroz cijelu povijest željno odmjeravaju našu obalu i onda kada podbace, krive nas.
Talijani stvarno imaju ponosnu povijest. Toliko su mjenjali saveznike da na kraju ni sami nisu znali s kim su.
Dagi
Skriboman
Posts: 2320
Joined: 13 Mar 2004, 00:57
Location: Zagreb
Contact:

Unread post by Dagi »

Belzebubbles wrote: (...)
Å to se tiče SS-a primjećujem da ti je izvor engleska Wikipedija (zbog one podjele - svakako me ispravi ako griješim!). Dakle ta podjela je prilično pojednostavljena, nauštrb nekih veoma važnih pojedinosti. Ova mi je puno bolja: http://de.wikipedia.org/wiki/Waffen-SS (popis divizija je pri kraju članka)
Staviti ću link na organizacijsku strukturu SS-a, da primjetiš sve zavrzlame ustroja. Dakako na dojču je, ali pravom poznavaocu to ništa ne smeta.
Zapravo, budući mi priručna knjižnica nije bila pri ruci, koristio sam Feldgrau.com i Axis History Factbook.
Belzebubbles wrote: Zanimljivo si obradio, ali nedostaje Leibstandart AH i Das Reich.
Pa, nije mi bila intencija baš obraditi stvar (to nije ni moguće na ovako skučenom prostoru), ali LSSAH i Das Reich jesu spomenute:
Tada su formirane 1. i 2. divizija.
Istina, preskočio sam razne samostojeće postrojbe razine pukovnije, kao i last minute transfere...
Belzebubbles wrote: Hmm, a otkuda to jugoslavensko naoružanje pita se čestiti forumaš. Iz borbi na Balkanu, što uključuje i Hrvatsku odgovara Bubbles. Zaboravio si da se ta divizija sastojala i od hrvatskih folksdojčera.
(...)
Koliko se sjećam, u NDH su 1941. bile na kratko ustrojene četiri bojne. Dio osoblja je prebačen u Prinz Eugen - neki su i kasnije nosili vrlo malu šahovnicu na rukavu, ako je za vjerovati današnjim ilustratorima. Kasnije je ustrojeno pet policijskih stražarskih pukovnija, uglavnom od starijih godišta.
Belzebubbles wrote:
Dagi wrote:Kruna svega bila je 36. divizija, ex Dirlewangerova brigada (...).
Ja bih prije rekao najsvirepiju. Dirlewanger je inače bivši kažnjenik, a postrojba mu se pretežno sastojala od okorjelih kriminalaca izvučenih iz zatvora u trenutku potrebe.
Uglavnom, ološ ološa, zadužen za prljave poslove.
Inače brigada i nije baš dobro prošla pošto je imala ogromne gubitke što nam govori da su i oni vidjeli fronta.
Dr. Oskar Dirlewanger je izvučen iz konclogora, gdje je gulio zbog silovanja maloljetnice, i to kao recidivist. A inače je bio i alkoholičar. Toliko o tome.
Post Reply